850مددجوی بهزیستی ایلام امسال صاحب شغل می شوند

سرپرست اداره هماهنگی،مشارکتها و اشتغال اداره کل بهزیستی ایلام گفت: امسال حدود 850مددجئی زیر پوشش صاحب شغل خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، مجید صابری روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: امسال در مجموع 315میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان زیر پوشش هزینه که این مبلغ اعتبارات ملی اشتغال بوده که از محل بند ب تبصره 16 تخصیص و و در قالب تسهیلات به مددجویان پرداخت خواهد شد.

وی با ذکر اینکه تاکنون نزدیک به  270 میلیارد ریال از این اعتبار به بانکهای عامل برای پرداخت به مددجویان تخصیص داده شده ادامه داد: میانگین تسهیلات پرداختی به مددجویان برای طرح های خوداشتغالی 400میلیون ریال و برای طرح های کارفرمایی 500 میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: سهم اشتغال مددجویان زیر پوشش در سال جاری 850نفر بوده که امسال تاکنون  424 نفر از مددجویان برای دریافت این تسهیلات به بانکها معرفی شده  اند.

به گفته صابری، این تسهیلات بصورت قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله بوده که برای ایجاد مشاغلی نظیر کسب و کار، کشاورزی، دامداری، مشاغل خانگی و غیره در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

سرپرست اداره هماهنگی،مشارکتها و اشتغال اداره کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: همچنین امسال 15میلیارد ریال به عنوان حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی(بصورت بلاعوض)  از محل اعتبارات ابلاغی تخصیص داده شده که فرآیند جذب و پرداخت آن با هماهنگی ادارات بهزیستی شهرستان ها در دست اقدام است.

 استان ایلام اشتغال مددجویان را یکی از اولویت های اصلی بهزیستی برای استقلال فردی و خودکفایی مددجویان عنوان کرد و افزود: این اداره کل به منظور ایجاد اشتغال پایدار مددجویان در کنار پرداخت تسهیلات آموزش های شغلی را از طریق تفاهم نامه با فنی و حرفه ای بصورت رایگان به مددجویان اراهی می کند.

کد خبر 26526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد