تهران| خانواده های معلولان شامل مستمری می شوند

مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بعد از گذشت ۳۹ سال از شکل گیری بهزیستی، طبق اعلام رییس سازمان بهزیستی کشور از این پس خانواده های معلولین نیز مستمری دریافت می کنند، گفت: ۱۴ هزار معلول در سطح استان تهران تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که علاوه بر سرپرست خانوار، بر اساس بعد خانوار مستمری دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات‌ نژاد در حاشیه نشست شورای اداری بهزیستی استان تهران که با حضور رؤسای ادارات بهزیستی استان به میزبانی دماوند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری با توجه به شرایط سخت اقتصادی، سازمان بهزیستی و مخاطبان آن در شرایط سختی قرار دارند که نیازمند همدلی و تعامل بیشتری را می طلبد.

وی یکی از مشکلات بهزیستی استان تهران را کمبود نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه روز به روز شاهد افزایش و گسترش مسئولیت های سازمان بهزیستی هستیم، اما از سوی دیگر در سطح استان با کاهش نیروی انسانی مواجه هستیم و این خود یک چالش است؛ اولویت این نهاد در رفع این مشکل برون سپاری بخش های مختلف بهزیستی به مردم و دیگر سازمان های خصوصی است.

بیات نژاد با بیان اینکه هم اکنون ۹۳ درصد از فعالیت های این سازمان را به مردم واگذار کرده ایم، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بخشی از فعالیت ما در حوزه مشارکت مردمی مربوط به جلب و جذب کمک‌های مردمی است، با وجود مشکلات بخش اقتصادی، شاهد رشد ۳۰ درصدی میزان جذب نسبت به سال گذشته بودیم؛ گرچه دشمن در تلاش برای ایجاد تضعیف است ولی نوع دوستی ملت ایران گسترده تر می شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه افزود: یکی از اتفاقات خوب در سطح بهزیستی سراسر کشور، در پایان سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷، رشد ۳.۵ برابری افزایش میزان مستمری افراد تحت ‌پوشش بهزیستی است که می‌توان از جمله خدمات ارزشمند دولت دانست.

بیات نژاد به دیگر موضوعات مورد توجه در این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: دولت تخصیص اعتبار به سازمان‌های حمایتی را بر مبنای ۷۵ درصد به ۲۵ درصد پرداخت ‌می‌کرد، اما در سال ۹۸، بر اساس آمار و شاخص‌های سرانه تحت حمایت قرار گرفته و ۲۵ درصد سهم اعتبار به ۳۳.۳ افزایش یافته است.

کد خبر 2650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد