شهرقدس|ادامه روند طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم

 طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان قدس همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این طرح با همکاری ادارات ذیربط و با  هدف پیشگیری از اختلالات بینایی کودکان سه تا شش ساله از اردیبهشت ماه سالجاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با استفاده از دستگاه بینایی سنجی در شهرستان قدس در حال  انجام است.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در این زمینه گفت: در حال حاضر این طرح در  بیش از  ۱۷ پایگاه دائمی و غیردائمی که شامل مهدکودک ها، ۶ مراکز بهداشت،  تحت نظارت معاونت پیشگیری در حال انجام می باشد.

پروین یاری زاده در ادامه افزود: با توجه به اینکه تنبلی چشم به ظاهر قابل تشخیص نیست و تنها از  طریق غربالگری قابل تشخیص است در غیر اینصورت ممکن است کودک از یک یا دو چشم دچار مشکل بینایی گردد. 
 
یاری زاده در ادامه اضافه کرد: از ابتدای طرح تاکنون حدود نه هزار و پانصد کودک مورد غربالگری اولیه قرار گرفته و ششصد نفر مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شده و جهت ارزیابی تخصصی به صورت رایگان به اپتومتریست های طرف قرارداد ارجاع شدند و تاکنون شانزده کودک مبتلا به تنبلی چشم و بالای یکصد نفر کودک نیاز به عینک شناسایی و سه کودک نیاز به جراحی شده است.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس   اظهار داشت: موسسه همراهان مسیر زندگی به عنوان مجری این طرح در شهرستان است که تاکنون ششصد نفر را به صورت رایگان در مناطق روستایی و کودکان بی بضاعت را  مورد معاینه قرار داده است.
 
پروین یاری زاده در پایان افزود: با توجه به وجود ویروس کرونا، مراجعین از طریق اطلاع رسانی عمومی از طریق نصب بنر، نشر پوستر و پمفلت در شبکه های مجازی، تماس های تلفنی و ارسال پیامک روزانه ضمن بررسی و اطمینان از سلامت کودکان و خانواده هایشان از نظر ابتلا احتمالی به ویروس کرونا به منظور غربالگری بینایی دعوت می شود.

کد خبر 26497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد