بهره مندی ۳۸ بانو از خدمات خانه امن

مدیر کل بهزیستی استان قزوین : ۳۸ زن خشونت دیده و در معرض خشونت ، از سال ۹۶ تاکنون از خدمات خانه امن بهزیستی استان بهره‌مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، علیرضا وارثی گفت: پس از گذشت ۴۰ روز از پذیرش زنان خشونت دیده در مرکز مداخله در بحران چنانچه این افراد به خدمات بیشتر اعم از نگهداری نیاز داشته باشند به خانه امن زنان خشونت دیده منتقل و خدمات متعدد حقوقی، قضائی، خوابگاهی و حمایتی دریافت می‌کنند که افراد ارجاع شده به این خانه ، از سال ۹۶ (افتتاح مرکز) تاکنون ۳۸ نفر بوده است.

وارثی افزود : بررسی تحلیلی آمار مرکز خانه امن در ۶ ماه نخست امسال حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد زنان تحت خشونت بالای ۳۰ سال هستند و همچنین ۹۷ درصد آزارها و خشونت از جانب همسر بوده است.

وارثی گفت :  ۸۹ درصد از این زنان، خانه دار و فاقد درآمد و ۶۰ درصد هم دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.

وی افزود: اظهارات ۴۰ درصد از زنان خشونت دیده مبنی بر این است که در هنگام بروز خشونت و یا مشکل، فاقد فرد حمایتگری هستند که به او پناه ببرند و یا درخواست کمک کنند، این امر سبب وابستگی و یا تحمل شرایط خشونت از جانب زنان می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: ۸۶ درصد از زنان خشونت دیده فرزند دارند و کودکانی که شاهد خشونت والدین خود هستند هم به نوعی مورد آزار قرار می‌گیرند به طوری این خشونت آثار سوئی از جمله احساس ترس، خودسرزنشی، مشکلات شبانه مانند بیخوابی، کابوس یا شب ادرای، رفتار پرخاشگرانه و حتی برخی شکایت‌های جسمی کودکان مانند سردرد یا دردهای شکمی بر روی کودکان دارد.

وی افزود : از سایر فعالیت‌های مرکز خانه امن، شناخت مناطق آسیب خیز است که خشونت در آن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.

مدیر کل بهزیستی گفت :  در این مناطق دوره‌های آموزشی و آگاه سازی و طرح‌هایی برای کنترل و کاهش خشونت علیه زنان از طریق برنامه‌های اجتماع محور اجرا می‌شود که در همین زمینه ۱۹۷ زن خشونت دیده شناسائی شده است.

وارثی افزود: زنان و دختران در معرض خشونت و یا خشونت دیده می‌توانند با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و از راهنمایی‌های مشاوران و مددکاران آموزش‌دیده بهره‌مند شود که در صورت نیاز، تیم سیار اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات به محل اعزام و یا فرد به یکی از مراکز مختلف سازمان بهزیستی استان از جمله خانه امن ارجاع داده می‌شود.

وارثی گفت : آمارهای خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی حاکی از آن است که دو درصد از تماس‌های خط اورژانس درباره همسر آزاری است و همچنین بیش از یک و نیم درصد از ارجاعیات تیم سیار اورژانس اجتماعی اختصاص به پرونده‌های همسر آزاری دارد

کد خبر 26488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد