فعالیت ۲ مرکز «خانه امن» برای زنان آسیب دیده از خشونت در اردبیل

اردبیل - مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف ارائه خدمات در بحث مقابله با خشونت های خانگی و حمایت از زنان آسیب دیده ۲ مرکز «خانه امن» در استان اردبیل راه اندازی شده و در حال فعالیت است.

بهزاد ستاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان در سراسر جهان به دلیل نبود آگاهی صحیح و عدم ایجاد حساسیت در جامعه بسیاری از زنان مورد خشونت‌های مختلف روانی، اجتماعی، اقتصادی و … قرارمی گیرند اظهار کرد: بهزیستی استان اردبیل نیز در همین راستا به عنوان اصلی ترین دستگاه اجرایی در جهت مداخله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظایف و برنامه مهم و اساسی را اجرا می‌کند.

وی اجرای طرح مداخله در خشونت‌های خانگی را گام مهمی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و افزود: در همین راستا مرکز فوریت‌ها و اورژانس اجتماعی استان اردبیل به صورت رایگان و در طول شبانه روز در خدمت شهروندان قرار دارد که در صورت مشاهده هرگونه خشونت خانگی می‌توانند با سامانه ۱۲۳ تماس حاصل گرفته و اطلاع دهند.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: تیم‌های سیار روانشناسی و مددکاری استان اردبیل نیز به صورت دائمی و در صورت درخواست با حضور در محل زندگی افراد می‌توانند به ارائه خدمات و مشاوره‌های لازم بپردازند.

ستاری از حمایت بهزیستی از زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در راستای حمایت از زنان آسیب دیده و در معرض آسیب خشونت‌های خانگی و اجتماعی با مشارکت ارگان‌های دولتی و خصوصی هم اکنون ۲ مرکز با عنوان «خانه امن» با هدف ارائه مشاوره‌های روانی و آموزشی به خانواده‌های آسیب دیده راه اندازی شده و در حال فعالیت است.

فعالیت ۳۵ پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی در استان اردبیل

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در جهت پیشگیری از بروز خشونت‌های اجتماعی هم اکنون ۳۵ پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها از خدمات مشاوره‌ای استفاده و یا با شماره ۱۴۸۰ تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: ۹۰ مرکز مشاوره روانشناختی نیز در استان اردبیل آموزش‌های لازم و خدمات مددکاری را به صورت رایگان در اختیار تمام شهروندان قرار می‌دهند.

کد خبر 26438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد