۲۵ نوامبر؛ روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

۲۵ نوامبر به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ ۲۵ نوامبر به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نامگذاری شده است و در همین راستا بهزیستی استان اردبیل نیز در جهت مداخله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خدمات رایگانی را در اختیار شهروندان قرار می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با اهمیت پیشگیری از خشونت علیه زنان در سطح استان گفت: خشونت علیه زنان در خانواده، پدیده‌ای است کهن و مسئله‌ای است جهانی، اما وخامت امر به اندازه‌ای است که ایجاب می‌کند کشورهای مختلف، متناسب با ویژگی‌های خود، ریشه‌های آن را بشناسند و با بسیج تمام امکانات به کنترل و مهارت آن قیام کنند.

ستاری افزود: خشونت علیه زنان در همه طبقات اجتماعی، اقتصادی، نژاد، سنی و جغرافیایی یافت می شود. اما در برخی از گروه‌ها شایع‌تر است. خشونت بازتابی از حس پرخاشگری است. خشونت خانگی نوع خاصی از خشونت است که در سطح خانواده اعمال و منجر به آسیب یا رنج جسمی، روانی و جنسی زنان میشود. از مهمترین علل بروز خشونت علیه زنان، عدم آگاهی از مهارت‌های زندگی، فقر فرهنگی، عدم تناسب اجتماعی، فقر مالی، دخالت اطرافیان و اختلالات روانی را می توان نام برد.
ستاری با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی بهزیستی استان در قبال زنان تحت خشونت‌های خانگی اظهار کرد: مرکزی کاملا" تخصصی به نام خانه امن از سال ۱۳۷۸ ویژه نگهداری موقت و ساماندهی زنان تحت خشونت‌های خانگی زیر نظر بهزیستی استان راه اندازی شده است و در طی این سال‌ها به فعالیت پرداخته است و بیش از ۲۰۰۰ نفر زن تحت خشونت‌های خانگی را پذیرش و ساماندهی نموده است.

وی گفت: خانه امن مکانی است که جهت اسکان موقت زنان خشونت دیده که در طی اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی در راستای رفع مسئله خشونت و آسیب‌های وارد شده به فرد، به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی استان افزود: کلیه هم استانی‌ها می‌توانند به محض مشاهده هرگونه خشونت علیه زنان و همسر آزاری با خط تلفن رایگان ۱۲۳ تماس گیرند. این خط به صورت شبانه روزی پاسخگوی تمامی تماس گیرندگان در سطح استان می‌باشد.
ستاری یادآور شد: موضوع بلافاصله از طریق کارشناسان خط به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان مربوطه گزارش می‌شود. این تیم تخصصی با رعایت اصل رازداری حرفه ای، در موارد گزارش شده مداخله نموده و تا زمان تامین امنیت روانی و سلامت زنان پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 26437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد