گیلان | در بحث پیشگیری تمامی آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می دهیم

دکتر حسین نحوی نژاد گفت: شصت و پنج هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی گیلان می باشند اما همه گیلانی ها مخاطبین ما هستند چون در بحث پیشگیری تمامی آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می دهیم.

دیدار مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد به همراه معاونین اداره کل بهزیستی با سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی گیلان
در این دیدار "تکاملی"معاون توانبخشی بهزیستی ،محورهای مشترک فعالیت و همکاری بهزیستی در حوزه توانبخشی با نیروی انتظامی را بر شمرد و مشکلات موجود جهت بستری بیماران روانی وسالمندان معرفی شده از طریق دستگاه قضایی جهت بستری را عنوان نمود.
وی افزود : بیماران روانی حاد توسط مراکز درمانی وزارت بهداشت تحت درمان قرار گرفته و بیشتر مشکلات ما در زمینه نگهداری بیماران روانی مزمن می باشد
 تکاملی گفت : انتظار داریم راهنمایی و رانندگی پارکینگ های ویژه معلولین را گسترش داده و در زمینه صدور پلاک ویژه خودروهای معلولین با در اختیار داشتن آرم های ویژه همچنان همکاری و مساعدت نماید.
 وی در ادامه افزود : کمیسیون های پزشکی در اداره کل بهزیستی نیز جز محورهای مشترک همکاری با نیروی انتظامی محسوب می گرددکه از جمله مواردی است که رضایت بخش میباشد. 
معاون پیشگیری بهزیستی گیلان عنوان کرد: بیشترین مشکل معاونت پیشگیری در بحث اعتیاد به ویژه ساماندهی معتادین متجاهر می باشد.
وی افزود: معتادین متجاهر در مرکز درمان مدار غربالگری شده و سپس به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می شود اما وجود محدودیت در فضای مرکز ماده ۱۶ جهت نگهداری این معتادین و جانمایی آن ها با مشکل مواجه ایم ما برای محلات آسیب خیز مراکز درمانی معرفی کرده تا معتادین را با تخفیف ویژه پذیرفته و خدمت رسانی نمایند .
خانم دکتر نوبخت افزود : مراکز مشاوره تفاهمنامه‌ای بین بهزیستی و نیروی انتظامی منعقد گردیده که خانواده‌های محترم نیروی انتظامی با استفاده از کالابرگ می‌توانند از خدمات مراکز مشاوره بهزیستی با تخفیفات ویژه برخوردار شوند.
معاون اجتماعی بهزیستی گیلان بیان کرد : ما در ۱۵ شهرستان اورژانس اجتماعی داریم  که این تعداد اورژانس هر ۱۶ شهرستان را پوشش می‌دهند در سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار تلفن مرتبط با ۱۲۳ داشته ایم که فعالیت خوب و شایسته اورژانس اجتماعی به همکاری نیروی انتظامی وابسته می باشد
خانم اکبری افزود: انتظار داریم در موارد اقدام به خودکشی هر سه ارگان نیروی انتظامی ، آتش نشانی و بهزیستی حضور داشته باشند چرا که در بیشتر موارد پیگیری‌های بعدی وابسته به سازمان بهزیستی می باشد در بحث مواجهه با خشونت های اجتماعی سازمان بهزیستی با مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارتباط تنگاتنگی دارد.


مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد در ادامه گفت: شصت و پنج هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی گیلان می باشند اما همه گیلانی ها مخاطبین ما هستند چون در بحث پیشگیری تمامی آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می دهیم به عنوان مثال در مبحث غربالگری شنوایی ، بینایی و برنامه‌های آگاه سازی و ارجاع تمامی افراد قبل از انجام طلاق به سازمان بهزیستی بوده که می بایست مشاوره انجام شود .
وی افزود :نیروی انتظامی ، دادگستری ، بهزیستی ، آرامش روانی و سلامت اجتماعی خانواده های گیلانی را تضمین مینماید و همکاری سه جانبه بین این سه نهاد می توانند موجبات سلامت اجتماعی بهتر را فراهم آورد .


دکتر نحوی نژاد گفت : ما در جهت ادامه این همکاری‌ها اعلام آمادگی می نماییم.


فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز عنوان کرد: جهت همگرا شدن دیدگاه ها می بایست تعاملات بیشتری داشته باشیم مسئولیت ما یقیناً در جایی است که آسیب‌دیدگان بیشتری وجود دارد و اصولاً قشر آسیب دیده و نیازمند کمک به ما مراجعه می نمایند و این دقیقاً بیانگر ارزش کار ماست امیدواریم که خداوند این توفیق را افزوده تا بتوانیم به خلق خدا خدمت نماییم.

اینجانب اعلام می کنم که آموزش و پیشگیری مقدم بر درمان است اما آنچه در اجتماع با آن مواجه هستیم موجب می شود تا بیشتر به کار درمان بپردازیم اگر هماهنگی و همکاری بین نهادها افزایش یابد اثربخشی مضاعف خواهد شد می بایست جهت همکاری بیشتر طراحی چرخه ارجاع بهتر انجام شود تا بتوانیم پیگیری‌های آتیه بهتری داشته باشیم.

کار شما عزیزان در سازمان بهزیستی به خصوص در واحد پیشگیری بسیار مهم می‌باشد چرا که ایجاد روان سالم و روحیه خوب در افراد سبب نشاط کل جامعه می گردد در واقع شما کاری کیفی انجام می‌دهید که بسیار پسندیده است وی در ادامه جهت تخصیص مکانی برای نگهداری معتادین متجاهر و اختصاص آن به مرکز ماده ۱۶ قول مساعدت و همکاری داد.

کد خبر 2643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد