بازدید مسئولین استان از مرکز جامع درمان اعتیاد

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان گفت : رویکرد مرکز جامع درمان اعتیاد ، رویکرد درمانی اجتماع محور و استمرار درمانی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر در دیدار از مرکز جامع  درمان اعتیاد که با حضور احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز همراه بود به تشریح خدمات مرکز جامع درمان اعتیاد پرداخت .

مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت : رویکرد مرکز جامع درمان اعتیاد ، رویکرد درمانی اجتماع محور و استمرار درمانی است.

رنجبر با اشاره به خصوصیت این طرح درمانی بیان کرد: خصوصیات این طرح درمانی آن است که نسخه واحد برای افراد مختلف نوشته نمی شود بلکه برای هر فرد نسخه خاصی نوشته می شود.

وی افزود: استفاده از روشهای مددکاری اجتماعی و حمایتهای خانواده فرد دارای معتاد در این الگو مد نظر قرار دارد. همچنین روش‌های خانواده درمانی و گروه درمانی و استفاده از گروه‌های همتا نیز در این زمینه نقش قابل توجهی دارند.

غلامحسین رنجبر اذعان داشت: در این مراکز افراد به مدت ۴ ماه حضور می‌یابند و سم زدایی برای آنها انجام می‌شود؛ ماده آگونیستی برای آنها جایگزین نمی‌شود و درمان به صورت پرهیز مدار است. پس از آن نیز افراد به مدت ۸ ماه به طور سرپایی مراجعاتی خواهند داشت.

 مدیرکل بهزیستی هرمزگان  در پایان خواستار تعامل و همراهی سازنده دستگاه های متولی و همکار برای دستیابی هرچه بهتر به اهداف در این خصوص شد و ابراز امیدواری کرد : با حمایت‌های شغلی که در این الگو مد نظر قرار می گیرد و فعالیت های فیزیکی، کاری و حرفه آموزی که در خلال حضور افراد در این مرکز صورت می گیرد، موجب پایداری بیشتر این طرح در افراد شود و میزان عود در این افراد به حداقل کاهش یابد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بازدید از بخش‌ها و قسمتهای مختلف این مرکز اظهار داشت: سازمان بهزیستی یکی از دستگاه‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : به نظر می‌رسد باید در زمینه درمان اعتیاد و تشویق افراد دارای  اعتیاد به ترک مواد مخدر از روش‌های علمی و تجربیات روز دنیا بهره جست بنابراین راه اندازی مراکز جامع درمان اعتیاد بی شک گامی بزرگ در دستیابی به این مهم خواهد بود .

لازم بذکر است مریم یگانه  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با همراهی اسما کریمی مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای  استان و عباس  امینی  زاده شهردار بندرعباس به اتفاق هیات  همراه نیز از دیگر بازدیدکنندگان مرکز جامع درمان اعتیاد بودند .

گفتنی است این بازدیدها به منظور استفاده از  ظرفیت این دستگاهها برای مرتفع نمودن مشکلات این مرکز و ارائه خدمات به افراد دارای اعتیاد صورت گرفته است.

کد خبر 26412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد