برای توسعه ورزش همگانی به هم افزایی و تعامل تمامی نهادهای اجرایی کشور نیازمندیم

آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی با معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با هدف ارتقا و بهبود فعالیت بدنی جامعه هدف سازمان بهزیستی،افزایش دانش تخصصی مربیان مهدهای کودک در حوزه بازی و فعالیت های کودکان و... صبح امروز ۵ آذرماه در ساختمان ستاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان؛ در این جلسه با اشاره به آشکار بودن اهمیت سرمایه گذاری برای ورزش افراد در جامعه گفت:هر چه میزان سرمایه گذاری برای افراد یک جامعه بیشتر باشد،آینده بهتری در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای مردم و اعضای آن جامعه تضمین می شود.

وی افزود:ورزش برای افراد عادی جامعه که مشکل جسمی ندارند لازم و ضروری است و زندگی درابعاد مختلف بدون پرداختن به امر ورزش غیر ممکن است.اما این موضوع برای افراد دارای معلولیت مضاعف است و اگر ورزش برای سایر افراد امری لازم باشد،برای توانخواهان واجب است تا در ابعاد مختلف به بهبود کیفیت و شرایط زندگی آنها کمک کند،قابلیت های آنان را پرورش دهد  و آنها را برای مقابله با مشکلاتی که به طور طبیعی با آن مواجه هستند؛یاری دهد.

احمدی با اشاره به قدمت فدراسیون های نابینایان و کم بینایان؛ ناشنوایان و سایر فدراسیون های تخصصی در حوزه ورزش معلولان در کشور گفت: سالهاست که این فدراسیونها در حوزه ورزش معلولان فعالیت دارند و توجه خاص به این بخش از جامعه وجود دارد اما هنوز هم کار به حد کفایت انجام نشده است و باید بتوانیم ظرفیت ها را توسعه دهیم و به طور کامل همه اقشار جمعیتی کشور را در حوزه ورزش،تحت پوشش قرار دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حوزه ورزش کشور به تنهایی پاسخگوی نیاز تمامی اقشار جامعه به ورزش نیست،گفت:قطعا به هم افزایی و تعامل با سایر نهادهای اجرایی کشور نیازمندیم تا بتوانیم همه اقشار جامعه را تحت پوشش ورزش همگانی درآوریم و با توجه به اشراف سازمان بهزیستی در این حوزه و تحت پوشش داشتن اقشار مختلف می تواند نقشی کاملا راهگشا در موضوع ورزش همگانی را برای جامعه هدف خود داشته باشد و هم اینکه بستری را برای کشف استعداد های افراد دارای معلولیت در حوزه ورزش قهرمانی فراهم کند.

وی افزود:کما اینکه در سالهای گذشته نیز همکاری در این زمینه وجود داشته است،امیدواریم پیگیری های دقیق تر و شفاف تر و همچنین همکاری نزدیکتر با کارگروه های تخصصی و  ادارات کل ورزش در استان ها در راستای اجرای این تفاهم نامه صورت گیرد.

احمدی همچنین به لزوم همکاری سایر فدراسیون های ورزشی در کنار فدراسیون های ورزشی تخصصی در حوزه جانبازان و معلولان با سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود:علاوه بر تمامی فدراسیونهای ورزشی موظف هستند که جمعیت حوزه معلولان را تحت پوشش بگیرند و این فرصتی است که باید بهترین استفاده را از آن بکنیم.

وی گفت: اعتقاد ما در وزارت ورزش و جوانان این است که اگر جمعیت ۸۲ میلیون نفری کشور بخواده تحت پوشش ورزش همگانی قرار گیرد،توسعه پایدار ورزش بدون هم افزایی و تعامل نزدیک سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور،امکان پذیر نیست و همکاری هایی نیز با وزارت کشور،شورای عالی استان ها و دیگر نهادها در قالب «شورای ورزشی کشور» دنبال می شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان همچنین به تشکیل شورای ملی سالمندان در کشور اشاره کرد و گفت:نهادهای مختلفی از جمله وزارت ورزش و جوانان در این شورا عضو هستند که سعی می کنیم به وظیفه خود را در این شورا عمل کنیم  و به همین شکل در شورای ورزشی کشور نیز لازم است که  از ظرفیت مدیریتی و کارشناسی اجرایی تمامی نهادهای اجرایی بهره مند شویم تا بتوانیم جمعیت کل کشور را تحت پوشش ورزش قرار دهیم و در غیر این صورت هدف مورد نظر ما محقق نخواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا در راستای این تفاهم نامه تمامی جمعیت افراد دارای معلولیت  با هماهنگی بهزیستی تحت پوشش ورزش قرار گیرد و افزود:قطعا این تفاهم نامه یک برنامه ریزی مشترک برای استفاده از ظرفیت های بین دستگاه ها،همفکری و تشریک مساعی و کمک کننده به هدف بزرگ ما که تربیت بدنی برای کل جمعیت کشور است ،خواهد بود و امیدواریم امضای این تفاهم نامه نقطه عطفی برای اقدامات گسترده تر و موثرتر از قبل باشد و آثار اجرایی این تفاهم نامه همچون ارتقای سلامت ،رشد و شکوفایی و پرورش استعدادها،کاهش آسیب های اجتماعی را در زندگی مردم عزیزمان در اقشار مختلف جمعیتی و جامعه هدف بهزیستی ببینیم.

وی همچنین به رشد صعودی و قابل توجه ورزش جانبازان و معلولان بعد از انقلاب اسلامی و قهرمانی و مدال آوری در این حوزه اشاره کرد و افزود: این موضوع نشان دهنده سرمایه گذاری صحیح و به موقع در این زمینه بوده است و کارنامه پرافتخار جمهوری اسلامی  در این  زمینه نشانگر این است که می توان  این مسیر رو به رشد را دنبال کرد. 

احمدی گفت: نوع فعالیت ها و اقداماتی که طی این چهل سال در حوزه ورزش جانبازان و معلولان ایران انجام شده است،مورد توجه سازمان های بین المللی ورزشی قرار گرفته  و به عنوان الهام بخش سایر کشورها مطرح شده است و در این راستا نیز مدال ویژه ای به رییس کمیته ملی پارالمپیک به دلیل نگاه کلان جمهوری اسلامی به حوزه ورزش معلولان،اهدا شده است.

کد خبر 26411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =