خشونت علیه زنان یکی از فراگیرترین موارد نقض حقوق بشر در دنیای امروز است

خشونت علیه زنان شامل آزار و اذیت جسمی، روحی، اقتصادی و کلامی است و یکی از تأسف‌انگیزترین خشونت علیه زنان، خشونت‌های خانگی است که از سوی همسر، پدر و یا یکی از اعضای خانواده بر علیه زنان و دختران انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری دکتر نرگس عسگری با اشاره به  ۲۵ نوامبر روز جهانی منع خشونت خانگی علیه زنان گفت: خشونت علیه زنان یکی از فراگیرترین موارد نقض حقوق بشر در دنیای امروز است و در همه کشورها وجود دارد.

عسگری با اشاره به اینکه زنان مورد خشونت‌های مختلف اقتصادی، روانی، کلامی،  مصامحه و غفلت، جنسی و جسمی قرار می‌گیرند، افزود: بیشترین فراوانی خشونت در بین زنان مشکلات اقتصادی است که این زنان به دلیل نداشتن منبع درآمدی خاص و سطح تحصیلات پایین درگیر مشکلات اقتصادی می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت خانه امن در استان، خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از زنان و دختران آسیب دیده در استان از سال ۹۶ یک خانه امن همزمان با ۱۵ استان کشور راه اندازی شد که این مرکز به صورت غیردولتی در استان فعال است و زنان و دختران آسیب دیده از خدمات روانشناسی، مددکاری اجتماعی و حقوقی بهره مند می شوند.

عسگری اظهار داشت: زنان و دختران در معرض خشونت و آسیب دیده با تماس با خط ۱۲۳ و یا مراکز بهزیستی استان و شهرستان می‌توانند خشونت نسبت به خود و یا اطرافیان را اعلام کنند تا از طریق مراکز مداخله در بحران در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی افزود: در راستای حمایت از زنان آسیب دیده و درمعرض خشونت در استان  تیم‌های اجتماع محور در استان به شناسایی این افراد می پردازند و همچنین با تشکیل دوره‌های آموزشی در محلات پرخطر زنان و دختران را به معرفی این افراد  ترغیب می کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح غربالگری خشونت در سال ۹۶ در استان با اولویت محلات آسیب پذیر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوبتر و همچنین پیشگیری از خشونت خانگی در استان برنامه ریزی شد.

کد خبر 26406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد