در رسانه | پذیرش در مراکز مشاوره طلاق خراسان رضوی به یک سوم کاهش یافت

مشهد- ایرنا- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در پی شرایط ناشی از شیوع کرونا، پذیرش مراکز مشاوره طلاق این استان از دیروز به یک سوم کاهش پیدا کرد.

غلامحسین حقدادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، فرآیند پذیرش در مراکز مشاوره طلاق، نوبت‌دهی، برگزاری جلسات مشاوره و در نهایت ارجاع پرونده به مراجع قضایی در این استان به یک سوم کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این تصمیم با توجه به کاهش نیروی کار مراکز مشاوره و نیز مراجع قضایی در پی شیوع بیماری، اعمال محدودیت‌ها و نیز جلوگیری از افزایش مراجعات و تحت تاثیر قرارگرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در هماهنگی با دادگستری انجام می‌شود.

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: این محدودیت تا اطلاع ثانوی و اعلام رفع محدودیتهای ناشی از شیوع بیماری جاری خواهد بود.

حقدادی افزود: مشاوره قبل از طلاق از خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به بهزیستی واگذار شد تا متقاضیان طلاق ابتدا مشاوره‌های کارشناسان را دریافت کنند و در صورت نبود شرایط برای ادامه زندگی مشترک با بررسی دادگستری از هم جدا شوند.

وی ادامه داد: طی هفت ماه ابتدای امسال ۱۴ هزار زوج در این راستا در مراکز مشاوره بهزیستی خراسان رضوی پذیرش شده‌اند و این شمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری ندارد و مشابه است.

طرح مشاوره قبل از طلاق هم اکنون در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود و در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت استان خراسان رضوی زیرپوشش ۷۴ مرکز مشاوره هستند. جمعیت خراسان رضوی ۶ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۴۹ نفر است که از این تعداد، سه میلیون و ۲۹۷ هزار نفر در شهرستان مشهد ساکن هستند.

کد خبر 26362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد