مدیرکل بهزیستی فارس تشریح کرد

پرداخت کمک هزینه های بهداشتی ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مددجویان و مراکز تحت پوشش بهزیستی

  

مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به پرداخت کمک هزینه های بهداشتی ویژه پیشگیری از بیماری کرونا به مددجویان و مراکز تحت پوشش بهزیستی گفت : طی مدت سه ماه اخیر به صورت متوالی به افراد توانخواه و پرسنل مراکز شبانه روزی برای تامین و تجهیز وسایل بهداشتی مبلغ 5 میلیون ریال به ازای هر نفر کمک هزینه پرداخت شده است. 
محمد صادق کشفی نژاد در جمع خبرنگاران افزود : در اسفند ماه سال گذشته و فروردین سال 99 نیز به افراد توانخواه و پرسنل مراکز شبانه روزی به ازای هرنفر مبلغ 350 هزار ریال کمک هزینه خرید وسایل بهداشتی پرداخت شده است. 
وی  از پرداخت کمک هزینه وسایل بهداشتی و ضدعفونی به معلولین ضایع نخاعی و بسترگرایی شدید و خیلی شدید استان به ازای هر نفر 2 میلیون و پانصد هزار ریال خبر داد و افزود : برای افراد مجهول الهویه مقیم در مراکز شبانه روزی به مدت پنج ماه مبلغ 530 هزار ریال به ازای هر نفر پرداخت شده است. 
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه دستورالعمل ویژه برای گروههای خاص معلولین ذهنی، سالمندان معلولین جسمی و حرکتی ، مهدهای کودک، مراکز روزانه، مراکز اقامتی معتادین ماده 15 و 16 و مراکز سالمندان تدوین و به هر مرکز ارسال شده است، تصریح کرد : پیگیری و بازدید مکرر بصورت آنلاین از سوی کارشناسان توانبخشی در خصوص نحوه گندزدایی و وضعیت مقیمان مراکز توانبخشی شبانه روزی در سطح استان به طور مستمر انجام و در دستور کار قرار دارد. 
کشفی نژاد برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل سازمان و مراکز تحت نظارت با رعایت موازین بهداشتی را از دیگر اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از شیوع کرونا عنوان و اظهار داشت : اقلام بهداشتی اهدایی از یونیسف شامل پوشینه، دستکش لاتکس، ماسک، تب سنج، پالس اکسی متر ،مواد ضدعفونی دست ، سطوح ،کتاب راهنمای مراقبت و کنترل بیماریهای واگیر و کتاب اصول مراقبت از سالمندان و معلولان جسمی حرکتی، ساماندهی و به مراکز شبانه روزی توانبخشی ومراکز شبانه روزی اجتماعی طی ماه های گذشته تحویل شده است. 
وی اضافه کرد : تولید و توزیع ماسک و لباس ایزوله توسط گروه همیار زنان سرپرست خانوار و توزیع بسته معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات ، رب گوجه و ماکارونی به افراد توانخواه تحت حمایت اداره کل بهزیستی در طول یکسال گذشته در دستور کار قرار داشته و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 26297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد