همکاری بسیج و بهزیستی برای مناسب‌سازی مسکن مددجویی

در هفته بسیج، یک طرح جهادی مناسب‌سازی مسکن روستایی با همکاری بهزیستی خراسان رضوی و بسج سازندگی سپاه امام رضا(ع) به اجرا درمی‌آید.

در اولین مورد از این طرح، روز شنبه اول آذر مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، سرهنگ زارع، فرمانده بسیج کارمندان سپاه امام رضا(ع)، معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان، کارشناس برنامه‌ی توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی استان، از منزل مسکونی یکی از مددجویان در منطقه‌ی امام هادی مشهد، بازدید و مقدمات اجرای بهسازی و مناسب‌سازی سرویس بهداشتی این مددجو فراهم گردید.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این بازدید گفت: بسیار خوشحال هستیم که در هفته بسیج، به این همکاری جامه‌ی عمل می‌پوشانیم.

دکتر حمیدرضا پوریوسف گفت: مناسب‌سازی محل سکونت مددجویان از جمله حمام، سرویس بهداشتی، پله‌ و سایر قسمت‌های خانه، اهمیت زیادی برای مددجویان دارد که بتوانند زندگی عادی در این واحد مسکونی داشته باشند.

وی افزود: در گفتگویی که با بسیج سازندگی داشتیم دوستان بسیج پذیرفتند که از محل اعتبارات و کمک‌های داوطلبانه‌ی انسانی در قالب اردوهای جهادی، این کار را با مشارکت بهزیستی انجام دهند که امروز، اولین مورد از این پروژه اجرایی شد.

سرهنگ حسین زارع نیز در این بازدید گفت: هویت بسیج، مشخص است و این نهاد همان طور که امام تبیین کرده‌اند ذاتا برای خدمت به مردم و نظام شکل گرفته است.

وی افزود: هر کدام از ما در یک لباس مشغول خدمت هستیم و بسیج هم هویت خاص خود را دارد که اصل وجودی و ذاتی‌اش عمل به آرمان‌های نظام و خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند گفت: سهم مددجویان بهزیستی از خدمت بیشتر است زیرا در حوزه‌ی محرومین و مستضعفین قرار می‌گیرد که به فرموده‌ی امام، صاحبان اصلی انقلاب هستند.

وی گفت: ما وظیفه داریم که با استفاده از امکانات بسیج و جهادگران خدمت که به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشت و توقعی، لباس خدمت بسیج می‌پوشند این امر را محقق سازیم.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، در این طرح، بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت اردوهای جهادی، برای مددجویانی که قادر به تأمین سهم آورده در مناسب‌سازی منازل خود نیستند، امکانات خانه‌ی مسکونی را مناسب‌سازی می‌کند.

دکتر مسعود فیروزی افزود: در این طرح که به صورت آزمایشی به اجرا درمی‌آید سه مددجو برای این خدمت معرفی شده‌اند.

وی اظهار داشت: بهزیستی به مددجویان روستایی که تحت پوشش برنامه‌ی توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند برای مناسب‌سازی مسکن‌شان 4.4 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند اما گاها انجام مناسب‌سازی نیاز به سهم آورده‌ی مددجو نیز دارد.

وی ادامه داد: از آنجا که برخی مددجویان، توان پرداخت سهم آورده‌ی خود را ندارند و یا هزینه‌های مناسب‌سازی منازل‌شان نیاز به مبالغ بیشتری دارد از مناسب‌سازی سرویس بهداشتی، حمام و سایر قسمت‌های خانه، باز می‌مانند.

وی خاطر نشان کرد: به همین جهت پیشنهاد شد که بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی، از نظر تأمین نیروی انسانی، مصالح و یا نقدینگی مورد نیاز، به کمک مددجو بیاید و سهم آورده‌ی او را تأمین و کار مناسب‌سازی را انجام دهد.

دکتر فیروزی گفت: در هفته‌ی بسیج سه مورد از این مددجویان را معرفی کردیم که نیاز به مناسب‌سازی مسکن دارند و قرار شده که دوستان بسیج سازندگی این سه مورد را انجام دهند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: اگر این تجربه، موفق بود و همکاری دو نهاد مردمی و انقلابی بهزیستی و بسیج، در رفع مشکل مددجویان همچون موارد مشابه، به نتیجه‌ی مورد نظر رسید، تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص با بسیج منعقد خواهد شد که این همکاری تثبیت شود و گسترش یابد تا بتوانیم خدمت پایدارتر و جهادی‌تری به عزیزان مددجو داشته باشیم.

کد خبر 26260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد