قرچک|اجرای دومین کارگاه آموزشی کودکان و نوجوانان توسط مراکز تحت نظارت بهزیستی

دومین کارگاه آموزشی کودکان و نوجوانان موسوم به طرح اجتماع  محور در محله پوئینک توسط مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اداره بهزیستی با همکاری موسسه پیشگیری سایه همراز فرزانگان، کارشناسان اورژانس اجتماعی، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی سیفا دومین کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان در محله پوئینک را با رعایت کامل شیوه‌نامه های بهداشتی برگزار کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با توجه به شرایط بیماری کرونا در خصوص شیوه اجرای این برنامه گفت: روانشناسان و مددکاران موسسات مجری، شرکت کنندگان را به گروه های سنی و جنسی جداگانه در ساعات متفاوت گروه بندی کردند.

اردشیر بهرامی افزود:  این گروه ها شامل کودکان گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال و تعداد هر گروه بین ۵ الی ۷ کودک تعیین شد.

وی هدف اصلی تیم های تخصصی را ارائه آموزش و مهارت های لازم زندگی برای حفظ سلامتی روحی، روانی و جسمی کودکان در دوران کرونا و آموختن شیوه زندگی توام با ریسک ها و مخاطرات محیطی و اجتماعی اعلام کرد و بیان داشت: هریک از گروه های سنی آموزش های مرتبط را توسط روانشناسان و مددکاران اجتماعی دریافت کردند که این آموزش ها شامل قصه گویی، ترسیم درخت مشکلات، بازی درمانی، حل مساله و خودمراقبتی بود که توسط روانشناسان موسسه پیشگیری سایه همراز فرزانگان ارائه شد.

بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: آشنایی با مفاهیمی چون حقوق کودکان، پیشگیری از خشونت های خانگی چون کودک آزاری توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی مطرح شد. 

وی گفت: آموزش خانوادگی و مشاوره های فردی و خانوادگی توسط روانشناس مرکز خدمات مشاوره و خدمات روانشناختی سیفا و موسسه سایه همراز فرزانگان در این کارگاه آموزش داده شد.

 بهرامی در پایان از همکاری گروهی مراکز تخصصی تحت نظارت بهزیستی  تشکر کرد و افزود: از تلاش معتمدین محلی و تسهیلگران محله پوئینک که در اجرای این برنامه نقش موثری ایفا داشتند تقدیر و تشکر می کنم.

کد خبر 26193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد