تعطیلی موقت ۱۴ مهدکودک  در پی شیوع کرونا در شاهرود

کارشناسان بهزیستی و مربیان مهدهای کودک با حساسیت و دقت زیادی بر اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت دارند.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزبستی شهرستان شاهرود از تعطیلی موقت ۹ مهدکودک شهری و ۶ مهدکودک روستایی در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت:در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا و ترس خانواده ها از حضور فرزندانشان در کلاس ها، تعداد زیادی از صاحبان مهدهای کودک درخواست تعطیلی موقت دارند.
جهانسیر بیان داشت:تعداد ۱۸ مهدکودک شهری، ۱۱ روستا مهد و آدینه مهد در شهرستان شاهرود مجوز فعالیت داشته که تعدادی از آنها موقتا تعطیل شده اند و بقیه مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی  با یک سوم ظرفیت کارکنان به  فعالیت خود ادامه می دهند.
وی با اشاره با رعایت پروتکل های بهداشتی در مهدهای کودک شهرستان ادامه داد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مهدای کودک فقط مربوط به شرایط کرونا نمی باشد و کمکان با وجود شرایط  کنونی علاوه بر رعایت موارد قبل طبق دستورالعمل ها  اقداماتی چون توزیع ماسک، مواد ضد عفونی کننده و چینش و آموزش های کودکان علی الخصوص  مسائل بهداشتی به کودکان با  رعایت فاصله های گذاری فیزیکی انجام می شود.
 جهانسیر در خصوص اضطراب و نگرانی خانواده ها گفت:کارشناسان بهزیستی و مربیان مهدهای کودک با حساسیت و دقت زیادی بر اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت داشته و خانواده ها می بایست اجازه بدهند کودکان از مسائل آموزشی، تربیتی و رشدی در مهدهای کودک بهره مند شوند.
معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره به استیجاری بودن ساختمان اکثر مهدها و دشواری پرداخت اجاره برای آنها، خواستار یاری و همدلی مالکان با مهدهای کودک شد.

کد خبر 26182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد