مهدهای کودک تا ۱۵ آذرماه فعال نیستند

معاون اجتماعی بهزیستی استان گفت: وضعیت همه شهرهای استان اصفهان در حال حاضر نارنجی و قرمز است بنابراین در همه شهرها با اعمال محدودیت‌های جدید مهدهای کودک تا ۱۵ آذرماه فعال نیستند.

به گزارش روابط عمومی به  نقل از خبرگزاری ایمنا، مجتبی ناجی اظهار کرد: ۷۵۰ مهدکودک در سراسر استان فعال بودند که حدود ۲۱۰ مهدکودک مرخصی یکساله گرفتند و مابقی که مرخصی نگرفتند در سال تحصیلی جدید با ۱۰ درصد ظرفیت ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از اواخر مهرماه نامه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کردیم که مهدها نباید فعال باشند با این دلیل که ممکن است کودکان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش پذیر نباشند و نتوانند دستورات بهداشتی را رعایت کنند بنابراین هشدار دادند که فعالیت مهدها به حال تعلیق دربیاید و در حال حاضر هم با شروع آذرماه صراحتاً اعلام شد مهدهای کودک جز مشاغل غیرضروری هستند و ما با قطعیت می‌توانیم بگوییم تا ۱۵ آذر مهدهای کودک فعال نیستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تعطیلی همه مهدهای کودک در سراسر استان، خاطرنشان کرد: وضعیت همه شهرهای استان اصفهان در حال حاضر نارنجی و قرمز است بنابراین در همه شهرها مهدهای کودک غیرفعال هستند.

وی در خصوص مشکلات مربیان و مدیران مهدهای کودک، تصریح کرد: در زمان فعالیت مهدهای کودک هم بیشتر شکایت‌ها از سمت پرسنل آنها بود که به ما منعکس می‌کردند در معرض آلودگی و بیماری هستند اما مدیران مهدها هم مشکلاتی همچون پرداخت اجاره بهای مرکز را داشتند و در صورت تعطیلی مستمر خانواده‌ها از ادامه حضور فرزندشان انصراف می‌دهند.

ناجی با اشاره به اینکه ضرر و زیان مهمترین چالش پیش روی مدیران مهدهای کودک است، گفت: به این دلیل مدیران مهدهای کودک نمی‌توانند برنامه‌ریزی یک ساله انجام دهند. هرچند دستورالعمل‌های مربوط به کرونا ممکن است مقطعی باشد مانند لزوم عدم فعالیت از اول آذرماه به مدت دو هفته، هرچند بعد از این مدت هم نمی‌توانیم بگوییم وضعیت سفید می‌شود و اینکه آینده قابل پیش‌بینی نیست برای مدیران چالش برانگیز است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص لزوم حمایت از مهدهای کودک، اظهار کرد: مهدهای کودک باید از طرف دولت و مجلس حمایت شوند، چرا که مهدهای کودک غیردولتی هستند و با سرمایه گذاری بخش خصوصی روی فعالیت دارند و تبعاً در چنین وضعیتی بدون حمایت دچار مشکل می‌شوند.

کد خبر 26175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد