تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در بهزیستی خراسان رضوی

در هفته‌ی بزرگداشت بسیج مستضعفین، فرزندان شاهد در بین کارکنان بهزیستی خراسان رضوی، تجلیل می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی این خبر را در نشست تجلیل از 4 فرزند شاهد که در ستاد بهزیستی استان مشغول کار می‌باشند اعلام کرد. دکتر حمیدرضا پوریوسف ضمن تبریک هفته‌ی بسج گفت: این لطف خداوند است که تعدادی از یادگاران شهدای دفاع مقدس در کنار ما هستند.

وی ضمن تشکر از پایگاه مقاومت بسیج کارکنارن بهزیستی و دفتر امور ایثارگران این نهاد که این برناهم را مقارن هفته‌ی بسیج ترتیب داده‌اند گفت: این عزیزان که به خاطر شهادت پدران‌شان از نعمت داشتن پدر محروم بوده‌اند با تلاش و کوشش توانسته‌اند به درجات بالای موفقیت دست یابند.

وی با بیان اینکه 30 درصد از کارکنان بهزیستی خراسان رضوی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستند گفت: گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست زیرا برای حفظ و استحکام بنای انقلاب اسلامی، باید فرهنگ شهید و شهادت، زنده نگهداشته شود.

دکتر پوریوسف گفت: هر برنامه و مناسبتی که ما را با یاد و خانواده‌ی شهدا مأنوس و همراه سازد باعث تحکیم مبانی معنوی انقلاب می‌شود و ما هم خود را در این زمینه وظیفه‌مند می‌دانیم.

اولویت‌گذاری برای خانواده‌های شاهد حق آنان است

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: هدف‌گیری ما برای این بزرگداشت کل استان است و تلاش می‌کنیم که با توجه به محدودیت‌های کرونایی، این برنامه را در بهزیستی شهرستان‌ها نیز به صورت محدود برگزار کنیم.

محسن توحیدی مقدم افزود: داشتن امتیاز و اولویت توسط خانواده‌های شاهد را یک حق برای آنان توصیف کرد و گفت: این امر، در تمام کشورها و در مورد بازماندگان و خانواده‌های دلاوران و سرداران‌شان یک امر عادی است و همه‌ی ملت‌ها برای بزرگان و افتخارات ملی‌شان، امتیازات و اولویت‌های خاصی قائل می‌شوند.

وی ضمن اشاره به برخی اظهارنظرهای مخالف با این ارزش‌گذاری‌ها گفت: این حرف‌ها کم‌توجهی و کم لطفی به شهدا و ارزش‌های ملی و دینی است و نشانه‌ی ناآگاهی نسبت به این موضوع در جهان امروز است.

وی همچنین خطاب به فرزندان شاهد گفت: فرزندان شاهد و خانواده‌های ایثارگران دفاع مقدس باید قدرت وارد عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی شوند و جایگاه باعظمت خود را به همه ثابت نمایند و نشان دهند که با وجود مشکلاتی که در نبود پدر و سرپرست داشته‌اند از شایستگی کامل برخوردار هستند.

توحیدی مقدم گفت: آنها باید ثابت کنند که توانمندی‌های زیادی دارند و برای ارزش‌های نظام الگوسازی کنند.

شهدا در مراسم ما حضور دارند

فرمانده پایگاه بسیج بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه ضمن تشکر از مدیران ستادی بهزیستی برای برگزاری این مراسم گفت: همان طور که رهبر انقلاب می‌فرمایند خدمت به فرزندان شاهد یک افتخار است و ما هم در این زمینه تلاش کرده‌ایم که فرزندان شاهد در تمام برنامه‌های ما حضور داشته باشند.

معصومه خداپرست با اشاره به نقل قولی از سردار سلیمانی گفت: ایشان نقل کرده‌اند که سردار زین‌الدین را در خواب دیده‌اند و شهید زین‌الدین به ایشان گفته‌اند که ما در همه‌ی مراسمات و برنامه‌های شما حضور داریم و خود را سید زین‌الدین معرفی کرده‌اند و هنگامی که سردار سلیمانی گفته‌اند شما که سید نبودید ایشان پاسخ داده‌اند که در اینجا به ما مقام سیادت داده‌اند.

وی از مدیران بهزیستی استان خواست اتاق مدیران به عکس و بیوگرافی کوتاهی از شهیدان بهزیستی مزین شود که مراجعین با یاد و نام و زندگی این شهیدان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت محدودیت‌های کرونایی گفت: بسیج چون در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم پیشتاز است این جلسه نیز به شکل متفاوت و با دعوت از 4 نفر از اعضای خانواده‌های معظم شاهد در دفتر مدیر کل برگزار شده است.

قدرشناسی خانواده‌های شاهد مسؤولیت ماست

مسؤول دفتر ایثارگران بهزیستی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: قدرشناسی از خانواده‌های شاهد مسؤولیت ماست و خوشحالیم که می‌توانیم در این زمینه یک کار کوچک انجام دهیم.

محمد رجبی نصر گفت: ان‌شاءا.. با همت مدیران ستاد، این کار را در سطح استان هم برنامه‌ریزی می‌کنیم و تا روز شهید در اسفندماه، همه‌ی عزیزان شاهد را تجلیل خواهیم کرد چون محدودیت‌های بهداشتی، اجازه مراسم گسترده رانمی‌دهد.

پدرم در بهشت جاودانه شد

در ادامه این جلسه فرزندان شاهد به بیان خاطره‌ی کوتاهی از پدران شهیدشان پرداختند و یاد آنها را گرامی داشتند.

هادی قیصری گفت: پدر من آن طور که برایم گفته‌اند قبل از شهادت خودش می‌دانست که شهید می‌شود و با اشراف و خودخواسته ای را انتخاب کرده بود.

وی ادامه داد: او در قرعه‌کشی که بین او و همکارانش انجام داده بودند کاندید اعزام به جبهه نشده بود ولی خودش جایش را با یکی از افراد جایگزین کرد و آن طور که به اطرافیانش قبل از اعزام گفته، او اعزامش را و شهادتش را در خواب دیده بود و حتی نحوه شهادتش را هم می‌دانست اما به خانواده چیزی نگفته بود و ما بعد از شهادت ایشان، این مسائل را متوجه شدیم.

وی ادامه داد: در آن زمان من یازده ساله بودم و درست در زمانی که هر پسر نوجوانی احتیاج به یک تکیه‌گاه محکم و یک حامی دارد پدرم را از دست دادم و ضربه‌ی بسیار دشواری را تحمل کردم. اما خوشحالم که او به آمال و آرزویش رسید و در بهشت جاودانه شد.

روح پدرم مرا شفا داد

وجیهه شکوهی دیگر فرزند شاهد نیز گفت: من بعد از شهادت پدرم به دنیا آمدم و هیچ خاطره‌ی حضوری از او ندارم اما روزی مادرم خاطره‌ای از آن زمان برایم تعریف کرد که تا ابد در ذهنم زنده است. من در روزهای نخست تولدم به سختی بیمار بوده‌ام و مرا به بیمارستان برده بودند. مادرم می‌گفت آنقدر در غم بیماری تو کنار تختت گریه کردم که خوابم برد. پدرت به خوابم آمد و دیدم آمد کنار تخت تو، اعضای بدنت را مثل درست کردن یک عروسک به هم چسباند و بدنت را درست کرد و گفت: پاشو وجیهه را ببر، حالش خوب است. چشمم را باز کردم و تو را دیدم که گریه می‌کنی و شیر می‌خواهی و حالت رو به بهبود گذاشت.

امیدوارم در آخرت دست ما را بگیرد

بی‌بی‌اعظم یداللهی نیز گفت: پدر من طلبه بوده و در حال آمادگی برای ورود به دانشگاه بوده است. من سه ساله بوده‌ام که پدرم شهید شده است. با شهادت ایشان زندگی ما خیلی تحت تأثیر قرار گرفت و من خیلی دوست داشتم که در کنار ما می‌بود و زندگی ما را هدایت می‌کرد اما هر کس آرمان و آرزویی دارد و خوشحالم که ایشان به آرمان خود دست یافت و امیدوارم که در آخرت دست ما را هم بگیرد.

برای دفاع از مردم و سرزمین

خانم دکتر فرهنگ، دکترای ژنتیک و فرزند شهید نیز گفت: پدر من در سال 61 شهید شده است. من به یاد دارم که بسیار دلسوز و مهربان بود. داستان اعزام پدرم این بوده که وقتی تلویزیون صحنه‌های جنگ و ویرانی‌ها را نشان می‌داده و آوارگی مناطق جنگی را به تصویر می‌کشیده پدرم تصمیم می‌گیرد که برای دفاع از مردم و سرزمین خود به جبهه برود و جان خویش را فدای آرمان های دینی و مردم می‌کند.

کد خبر 26150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد