حمایت های ویژه بهزیستی فارس /پرداخت کمک های نقدی و غیر نقدی مازاد بر یارانه ماهانه

معاون توانبخشی بهزیستی فارس از تامین دوچندانی بسترها و تمهیدات لازم بهداشتی، درمانی و معیشتی برای معلولین فارس خبر داد.

حمید گودرزی چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی استان فارس از مراکز تجمعی و شبانه روزی تحت نظارت حمایت های ویژه ای می کند، گفت : با توجه به حساسیت ناتوانی و معلولیت این موضوع مهم جامعه هدف سازمان بهزیستی است.

او افزود :این سازمان با هدف عدم کاهش کیفیت خدمت رسانی در مراکز خود و به ویژه مراکز تجمعی و شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی فارس، علاوه بر یارانه ماهانه اقدام به پرداخت کمک هزینه های نقدی و غیرنقدی دیگری می کند.

گودرزی با اشاره به کارهایی که انجام می شود اضافه کرد :اقداماتی تحت عناوین مختلف جهت تجهیز این مراکز به وسایل بهداشتی و درمانی (پالس اکسی متر،ماسک، گان، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز ، مواد ضدعفونی کننده) انجام خواهد شد و همچنین تامین نیروی انسانی و تشویق پرسنل این مراکز به جهت کار در شرایط سخت در چندین نوبت از جمله اقدامات دیگر خواهد بود.

او همچنین ادامه داد :تمامی افرادی که ضایع نخاعی، معلولین شدید و خیلی شدید بسترگرای تحت پوشش هستند، به ازاء هر نفر مبلغ ۲۵۰ هزار تومان جهت تامین وسایل بهداشتی علاوه بر دریافت های مستمر پرداخت شده است.

همچنین تمهیدات لازم جهت کلیه بازدیدها و پذیرش های جدید در مراکز با توجه به پروتکل ها ی بهداشتی و دستورالعمل ها به صورت مجازی فراهم شده است.

گودرزی در خصوص پذیرش های جدید تصریح کرد : تمامی پذیرش های جدید شهرستان های سفید و نارنجی ،منوط به داشتن تست منفی کرونا و گذر ازاتاق قرنطینه خواهد بود

او بیان کرد: سازمان بهزیستی فارس با داشتن بیش از ۵۳ مرکز شبانه روزی توانبخشی، ۱۰۱ کمپ ترک اعتیاد و ۳۰ مرکز شبه خانواده به دلیل رعایت تمامی پروتکل ها ی بهداشتی و پیگیری مجدانه تاکنون کمترین آسیب ممکن را داشته است.

لازم به ذکر است ایجاد محدودیت هایی که در مراکز تحت عنوان ” لغو هر گونه بازدید ، ملاقات و اجبار در داشتن آزمایشات کرونا ” صورت گرفته ، صرفا جهت ایمن سازی شرایط موجود در مراکز است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی فارس با اشاره به پذیرش افرادی با دستور مقام قضایی تحت عنوان بی سرپرست، فاقد سرپرست و مجهول الهویه گفت :پذیرش افراد به علت نداشتن آزمایشات کرونا و لازم الاجرا بودن این دستورات مشکل ساز می شود، بنابر این جا دارد که همکاری لازم در این راستا صورت پذیرد.

کد خبر 26116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد