در رسانه| ۴۶ واحد مسکن مددجویی روستایی در همدان آماده بهره‌برداری است

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۶ واحد مسکن روستایی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

حمیداله فارسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این واحدها ۱۳ آذر مصادف با سوم دسامبر "روز جهانی معلولان"، به مددجویان بهزیستی واگذار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار این واحدها در سال ۱۳۹۹ از محل بودجه بلاعوض دولتی، تسهیلات بانکی و سهم آورده مددجویان تامین شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی روستایی قابل تحویل به خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول در قالب تفاهمنامه کشوری سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و حساب ۱۰۰ امام (ره)، تعداد ۱۰ واحد است، عنوان کرد: در شهرستان ملایر پنج واحد، رزن، بهار و کبودراهنگ هر کدام یک واحد و شهرستان تویسرکان ۲ واحد آماده تحویل است.
فارسی ادامه داد: از ۳۶ واحد مسکونی قابل تحویل به خانوارهای تک معلولی و سایر مددجویان زیر پوشش بهزیستی نیز سهم شهرستان ملایر ۱۳ واحد، نهاوند ۱۱، رزن یک و شهرستان تویسرکان ۱۱ واحد است.
وی متراژ این واحدهای مسکونی را بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلون ریال اعتبار برای ساخت این تعداد واحدهای مسکونی روستایی هزینه شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان یادآور شد: برای احداث ۱۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی یک معلولی ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و برای احداث ۳۶ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ۲ معلولی، ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
فارسی اظهار داشت: سهم آورده خانوارهای ۲ معلولی سه میلیارد ریال است و خانوارهای یک معلولی نیز ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آورده داشتند.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده نزیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.
استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 26041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد