تفاهم نامه همکاری بین «سازمان بهزیستی» و «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر» منعقد شد

مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین سازمان بهزیستی کشور و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، صبح امروز ۲۷ آبان ماه جاری با حضور دکتر وحید قبادی دانا رییس و جمعی از معاونین و مدیران سازمان بهزیستی کشور و علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و همچنین با حضور مجازی مدیران کل هر دو نهاد؛ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر قبادی دانا با اشاره به تسهیلات خوب دولت در روزهای گذشته و قرار گرفتن ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی، گفت:خدا را شاکریم که شرایطی فراهم شد تا در این طرح، مددجویان شریف و با فضیلت سازمان بهزیستی نیز بتوانند تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند.

وی افزود:در گذشته ۵۰ هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی شامل  زنان سرپرست خانوار و فرزندان سازمان در روستاها و مناطق عشایری در روستاها و عشایر، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار داشتند که ۱۰ درصد از حق بیمه را دولت پرداخت می کرد و ۵ درصد سهم بیمه شده نیز توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شد. با امضای تفاهم نامه امروز، ۳۵۰ هزار نفر دیگر از مددجویان روستانشین و عشایر تحت پوشش سازمان بهزیستی شامل ۳۰۰ هزار مددجوی دارای معلولیت و ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار و فرزند سازمان بهزیستی از این بیمه بهره مند خواهند شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت:سن این افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و علاوه بر بیمه درمان، از حقوق و مزایای بازنشستگی برخوردار خواهند شد و در صورت از کار افتادگی و یا فوت  نیز از مزایای بیمه استفاده می کنند.

وی افزود:تلاش ما بر این است که وابستگی مددجویان به مستمری به حداقل برسد ویکی از راه های توانمند سازی مددجویان عزیز این است که با امید به آینده در سنین بالای ۵۰ سال و در سنین بازنشستگی بتوانند امکانات حداقلی را بدون وابستگی به مستمری برای زندگی خود فراهم کنند.

دکتر قبادی دانا گفت: تقدیر و سپاس از دولت محترم و دکتر امید معاونت روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهور که پیگیر این مسئله بوده اند و همچنین آقای شیرکانی که در صندوق بیمه روستاییان و عشایر که با پیاده کردن برنامه های جدید منشاء تحول بوده اند، جای دارد و این موضوع و نهادینه شدن این بیمه خصوصا برای اقشار در معرض آسیب مثل مددجویان عزیز بهزیستی و کمیته امداد می تواند شرایط خوبی را برای آنها رقم بزند که همه دست اندر کاران این پروسه در خیر و برکت و ثواب این کار بزرگ سهیم خواهند بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری دولت و تامین اعتبارات لازم، بعد از یک سال هم این روال ادامه یابد و در سالهای بعد نیز حق بیمه سهم بیمه شده به طور کامل توسط دولت تامین شود.

وی افزود:طبق تفاهم نامه امروز این حق بیمه برای یک سال محقق شده و از پیش برنامه ریزی شده است و تمام حق بیمه توسط دولت تامین اعتبار شده که با توجه به اینکه گرایش به تامین اجتماعی و رسیدگی به زندگی اقشار در معرض آسیب و کسانی که در شرایط اقتصادی سخت در مضیقه هستند؛ یکی از اصول و برنامه های تامین عدالت برای این اقشار بوده و هست و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه گامی موثر در جهت حرکت برای تامین عدالت اجتماعی برای تمامی اقشار جامعه، برداشته شود.

کد خبر 26038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =