کودکان، بهترین جامعه هدف در ایجاد فرهنگ کتابخوانی

وارثی گفت: بهترین جامعه هدف، برای فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی، کودکان زیر شش سال از طریق مهاد کودک و خانواده ها می باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین  کتاب خوانی برای کودکان تمرینی جهت کسب مهارتهای اجتماعی، تعامل و گفت وگو بادیگران و تمرین وتجربه ای برای خوب گوش دادن به شمار می رود.

همچنین قصه خوانی، گنجینه های واژگانی کودکان را پربارکرده و آنان را برای خواندن و نوشتن بهتر آماده می سازد و گوش دادن به داستان برای کودک، تمرینی برای گفت وگو واحترام گذاشتن به دیگران نیز تلقی می شود.

هفته کتاب واهمیت کتاب و کتاب خوانی بر هیچ کس پوشیده نیست و همانطور که می دانیم یکی از مهمترین روش های افزایش توانمندی های کودک، کتاب خواندن برای وی است.

کودک نیازمند آموختن مهارتهای زندگی بوده و کتاب منبعی مورد اعتماد در این زمینه می باشد و روی شخصیت آینده وی تاثیر مستقیم دارد.

با عنایت به این مهم علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: بهترین جامعه هدف، برای فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی، کودکان زیر شش سال می باشند.

وی گفت: چرا که این زمان شخصیت اصلی کودکان شکل می گیرد و با توجه به اینکه کودکان باید در مهد کودک ها با کتابخوانی آشنا شوند؛ سازمان بهزیستی از سنوات گذشته اقدام به برگزاری دوشنبه های کتابخوانی با هدف کمک به افزایش سرانه مطالعه بین کودکان و نوآموزان، تقویت فرهنگ گفتگو و تقویت استدلال و مهارت دربحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان نموده است.

وارثی در ادامه با اشاره به اهداف دوشنبه های کتابخوانی افزود: همچنین عادت دادن کودکان برای مراجعه به کتاب فروشی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب از دیگر اهداف این طرح می باشد.

وی ادامه داد: امسال با عنایت به شیوع ویروس کرونا و استفاده اکثر کودکان از خدمات مهدکودک به صورت آنلاین برنامه های هفته کتابخوانی شکل دیگری به خود گرفته است. از جمله برگزاری قصه گویی توسط مربیان مهدهای کودک به شکل آنلاین، قصه سازی توسط کودکان و ارسال به گروه جهت بهره برداری سایر کودکان، معرفی کتاب مناسب به کودکان و خانواده ها، ارسال نقاشی از قصه خوانده شده توسط مربی، معرفی کتابخانه های مجازی و عضویت کودکان در کتابخانه های مجازی توسط کودکان و تجهیز کتابخانه مهدکودک از طریق کتاب های اهدایی کودکان اجرا شده است

کد خبر 26030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد