در رسانه| کمک ۱۰ میلیارد تومانی خیران به ۱۴۵۵۱ معلول و مددجوی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در مجموع مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۳۸ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۱۹۸ تومان از طریق تعداد پنج هزار و ۵۳۹ خیر به ۱۴ هزار و ۵۵۱ معلول و مددجوی استان از طریق پویش کشوری ایران همدل تعلق گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش کشوری ایران همدل در خصوص جلب مشارکت‌های مردمی از عید غدیر امسال تا ۲۱ مهرماه جاری اجرا برای جلب مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی خیران در حمایت از افراد معلول و مددجویان بهزیستی اجرا شد.
وی افزود: پویش کشوری پازل همدلی نیز که زیرمجموعه پویش ایران همدل است، برای تهیه لوازم‌التحریر، نوشت‌افزار و کیف مدرسه برای دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان از ۲۵ مهرماه آغاز شده و اجرای آن ادامه دارد.
صحاف یادآور شد: برای هر استان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان سهمیه خریداری پازل مذکور که قیمت هر پازل ۱۰ هزار تومان است در نظر گرفته شده است.
صدور پروانه برای ۱۴۳ مرکز +زندگی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به شروع فعالیت مراکز +زندگی تصریح کرد: فراخوان ثبت‌نام این مراکز در اردیبهشت‌ماه جاری به شکل کشور منتشر شد و تعداد ۵۸۰ نفر متقاضی در سطح استان ثبت‌نام کردند و در حال حاضر صدور پروانه ۱۴۳ مرکز نهایی شده است.
این مسوول با بیان اینکه با افتتاح این مراکز واگذاری پرونده‌ها به بخش غیردولتی رشد ۳۵۰ درصدی خواهد داشت، افزود: مراکز +زندگی در طی آذرماه سال‌جاری به‌طور کشوری افتتاح شده و شروع به‌کار خواهند کرد و ارائه خدمات به شکل خانواده محور و بر بستر الکترونیکی و ارتباط آنلاین مراکز غیردولتی با سازمان ارائه خواهد شد.
توزیع ۲۵۰ هزار بسته غذایی بین مددجویان بهزیستی
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات بهزیستی استان در خصوص کنترل و به حداقل رساندن اثرات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار بسته غذایی به ارزش تقریبی هر بسته ۳۰۰ هزار تومان توسط مراکز غیردولتی وابسته به بهزیستی برای مددجویان توزیع شده است.
صحاف همچنین از تشکیل ۷۰ جلسه کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار، تعطیلی یک‌هزار و ۱۴۵ مرکز روزانه و مهدکودک، حذف کلیه اردوها، ملاقات‌ها و مرخصی‌ها برای مقیمان مراکز شبانه‌روزی، اجرای طرح جلوگیری از فعالیت دستفروشان دوره‌گرد در سطح شهر و توزیع پک بهداشتی برای کودکان کار و خیابانی به تعداد ۱۹۵ پک یاد کرد.
مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت: در این مدت اجاره بهای ۸۰ مرکز اجاره داده شده توسط سازمان به مبلغ ۳۵۰ میلون تومان مورد بخشش قرار گرفت.
وی به راه‌اندازی پویش بخشش اجاره بهای مهدکودک توسط مالکان جهت حمایت از ۱۶۴ مهد کودک مناطق حاشیه‌نشین شهری و روستایی  استان به ارزش ۱۲۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان اشاره کرد.
 

کد خبر 26001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد