سرخس | مناسب سازی یا محاکمه قضایی

معاون فرماندار سرخس گفت: متخلفان از قانون جامع حمایت از حقوق معلولین به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

سرخس- عباسی- محسن بخشی در جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان سرخس با اعلام این مطلب تصریح کرد: در پنج جلسه‌ی گذشته، تذکرات و تأکیدات لازم به مدیران اجرایی داده شده و اکنون هنگام اتمام حجت فرا رسیده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه به جز یکی دو نهاد اجرایی، بقیه‌ی مدیران آن طور که باید و شاید به تذکرات و ارشادات توجهی نداشته‌اند و لذا باید به مرحله‌ی برخورد قضایی وارد شویم.

بخشی همچنین گفت: در حال حاضر، جلسات به صورت فصلی برگزار می‌شود که به خاطر تأکید بر جدیت و عملیاتی کردن تصمیمات و مصوبات، در نظر است این جلسات به صورت ماهانه برگزار شود تا بتوانیم اجرا شدن مصوبات را به طور دقیق و با سرعت بیشتر پیگیری کنیم.

وی ضمن تأکید بر مسؤولیت اجتماعی آحاد شهروندان و بخصوص مدیران اجرایی، همچنین بهزیستی را موظف کرد که گزارش کاستی‌ها و نقایص مناسب‌سازی در دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی را به فرمانداری ارائه کند تا تصمیمات قانونی لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

رئیس بهزیستی سرخس نیز در این جلسه بر حق شهروندی افراد دارای معلولیت تأکید کرد.

حسن سلیمی گفت: بر اساس اصل 123 قانون جامع حمایت از معلولین، همه‌ی مدیران اجرایی، شهرداری‌ها، نهادها و صاحبان اماکن عمومی و مراکز اجتماعی، موظف‌اند دسترسی افراد دارای معلولیت به امکانات اجتماعی را فراهم نمایند.

وی تأکید کرد: به دلیل اهمیت موضوع پیگیری مصوبات این جلسه که حسب دستور مقام عالی نماینده دولت در شهرستان، مورد ایجاب قرار گرفته، بازرسان و کارشناسان بهزیستی، نقایص مناسب‌سازی را در اسرع وقت تهیه و گزارش آن را به فرمانداری ارائه خواهند کرد.

وی اظهار داشت: این موضوع، تا حصول نتیجه‌ی اجرایی پیگیری و نتیجه‌ی اقدامات برای اطلاع جامعه‌ی هدف و مردم عزیزمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 25971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد