گیلان | هیچ بنا و بنیانی محبوب تر از ازدواج و خانواده نزد خداوند مهربان نیست

دکتر فرحناز نوبخت راد گفت : در بستر ارزش های اسلامی هیچ بنا و بنیانی محبوب تر از ازدواج و خانواده نزد خداوند مهربان نیست، برای همین است که مهم ترین انتخاب انسان در زندگی ،انتخاب همسر است و طولانی ترین حیات مشترک انسان در کنار همسر معنا می یابد.

 دکتر فرحناز نوبخت راد معاون امور پیشگیر بهزیستی گیلان گفت : در بستر ارزش های اسلامی هیچ بنا و بنیانی محبوب تر از ازدواج و خانواده نزد خداوند مهربان نیست، برای همین است که مهم ترین انتخاب انسان در زندگی ،انتخاب همسر است و طولانی ترین حیات مشترک انسان در کنار همسر معنا می یابد. تشکیل خانواده و انتخاب همسر در فرهنگ اسلام نیز به خودی خود مستحب و کاری بسیار پسندیده و عمل به آن به منزله اجرای دستورات الهی است،پیامبر اسلام (ص) نکاح را سنت خود می داند و هشدار می دهد که هر که از این سنت سرپیچی کند زمره پیروان او خارج است و آنگاه می فرمایند:هرکس ازدواج کند نیمی از دینش را بازیافته، نسبت به نیم دیگر آن تقوای الهی را رعایت کند. همانگونه  که  مستحضرید؛ اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام، به عنوان روز ازدواج جوانان تعیین گردیده است.  در این هفته  اداره کل بهزیستی استان نیز به منظور فرهنگ سازی و تشویق به ازدواج جوانان در کلیه شهرستانهای استان و سایر فعالیت های مرتبط با ازدواج ، برنامه ها و  اقدامات و فعالیتهایی از قبیل :

  برگزاری جلسات پرسش وپاسخ  در خصوص ازدواج وخانواده ، بازدید ریاست  وکارشناسان آن شهرستان  از برنامه های هفته ازدواج، ارائه مشاوره رایگان برای کلیه مراجعین درمرکز مشاوره دولتی واقع در خیابان پرستار اداره بهزیستی شهرستان رشت، آموزش مهارتهای پیش از ازدواج ، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ در حوزه ازدواج و خانواده در کلیه مراکز مشاوره تحت نظارت استان ، اجرای جلسات و آموزش های رایگان فرزند پروری مثبت،فرزند و کودک، خیانت زناشویی، توانمندسازی فرزند ، کنترل خشم و.... در کلیه پایگاهها و موسسات غیر دولتی تحت نظارت استان، برگزاری اردوی خانوادگی ویژه خانواده های مراجعه کننده به پایگاهها و000  

در کلیه  ادارات  بهزیستی شهرستانها .اجرا می گردد. 

کد خبر 2595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد