تاثیر کرونا بر ۱۳۷ مهد کودک تحت نظارت در استان

نبی الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت : تلاش و ارائه خدمات بهزیستی در امر آموزش و پرورش کودکان غیرقابل انکار و قابل تقدیر است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نبی الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان دیدار کرد .
در این دیدار ساره امیرجان معاون امور اجتماعی و مریم فهیمی کارشناس معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان و سرکار خانم مدنی معاون فرهنگی و دکتر صادقی مشاور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز حضور داشتند.


علیرضا ایزدپورمدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و هیات همراه اظهار داشتند :  در استان سمنان ۱۳۷ مهدکودک با ۴۸۵ مربی تحت نظارت بهزیستی در حال ارائه خدمات می باشند که تا قبل از شیوع ویروس کرونادر کشور در این مهدهای کودک‌ تعداد ۶ هزار و ۷۶۶ کودک خدمات آموزشی و نگهداری دریافت می کردند.


ایشان در ادامه : شیوع ویروس کرونا سبب ورود خسارات و مشکلات بسیاری برای مهدکودک‌داران استان سمنان در بخش‌های مختلف شده است که با پیگیری‌ها اقدامات مختلفی برای جبران خسارات وارد آمده ناشی از شیوع کرونا به مهدکودک‌های استان سمنان انجام شده است که از جمله آنها پرداخت تسهیلات و توزیع سبد کالا بوده است.
وی از دیگر اقدامات برای جبران خسارات مهدکودک‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا را اجرای طرح و پویش همدلی عنوان کرد و ادامه داد: در قالب اجرای این پویش نسبت به بخشش و تخفیف اجاره‌بهای مهدکودک‌های سراسر استان سمنان اقدام شده است.


مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مجدد مهدکودک‌ها و بهره‌مندی پرسنل و کارکنان این مهدکودک‌ها از بیمه بیکاری انجام شده است و برای رفع مشکلات مدیران مهدکودک‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا مکاتبات لازم با استانداری، صنعت و معدن، اداره کار، بیمه تامین اجتماعی، بانک‌ها، علوم پزشکی و کمیته امداد انجام شده است.


ایزدپور گفت : طبق تفاهم انجام گرفته در سال ۹۴ در دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری استان قرار بر تولید محتوا برای کودکان گروه سنی ۴ تا شش سال در کمیته ی تولید محتوا متشکل از بهزیستی و آموزش و پرورش و با مسئولیت آموزش و پرورش شد که حاصل نتیجه این کمیته چندین کتاب شد که این تولیدات با تایید کمیته کشوری آموزش و پرورش به محتوای آموزشی مهدهای کودک و پیش دبستانی ها نیز اضافه گردید.


مدیرکل بهزیستی استان تقسیم بندی گروه های سنی را در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی به شیرخوارگان از سن صفر سالگی تا ۲ سال، نوپا از سن دو تا ۳ سال و نوباوگان از سن سه تا ۶ سال بیان داشتند که با توجه به سن مورد توجه از سه تا ۶ سالگی این رده سنی به گروه سه تا ۴، چهار تا ۵ و پنج تا شش سال تقسیم بندی می شوند.


وی افزود : سازمان بهزیستی کشور با توجه به تقسیم بندی کودکان در مهدهای کودک به شیرخوارگان، نوپا و نوباوگان برای هر گروه با توجه به سن کودکان تولیدات محتوای آموزشی خاصی را در نظر گرفته است که در گرو سنی شیرخوارگان این محتوای آموزشی زیر نظر پرفسور امیریزدی انجام گرفته است و این تولیدات رشد محور و طبق شرایط فردی هر کودک طبقه بندی شده است و شامل سنجش و آموزش رشد کودکان برای مربیان و والدین می باشد.


ایشان محتویات آموزشی مورد استفاده در گروه سنی دو تا ۳ سال را با همکاری انتشارات فنی که شامل چندین کتاب است بیان و اظهار داشتند : گروه سنی نوباوگان که شامل کودکان سه تا ۶ سال می شود گروه سنی مورد توجه است که در این بخش سازمان بهزیستی کشور محتویات آموزشی را در چهار بخش شامل مفاهیم علوم و ریاضی، پک کامل ۷ جلدی یاد دهی و یادگیری با ۵۰ موضوع در امر آموزش و فعالیت، استفاده از پک ۱۰ جلدی آموزه های دینی و قرآنی و بخش آموزش مهارت های زندگی در مهدهای کودک اجرایی کرده است تا گام های موثر و پایداری در امر توانمندسازی کودکان برداشته شود.


ایشان در پایان سخنان خود ضمن بیان این مطلب که آینده از آن کسانی است که از امروز بفکر کودکان خود هستند ابراز داشتند : همکاری و تعامل فی مابین بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه برقرار و مستمر بوده است و امید است با تعاملات بیش از پیش در رشد ارتقای سطح علمی، آموزشی در مهدهای کودک قدم برداشته شود.


نبی الله خدا بخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، هدف از حضور در بهزیستی استان را افزایش همکاری ها بیان و افزودند : تلاش و ارائه خدمات بهزیستی در امر آموزش و پرورش کودکان غیرقابل انکار و قابل تقدیر است.


خدابخشی گفت : برای ارتقای سطح علمی، آموزشی مربیان در مهدهای کودک نیاز به تولید محتویات آموزشی بیشتری داریم و بحمدالله بهزیستی در این امر دارای تجربه و  کارشناسان متخصص است که البته گام های قابل قبولی نیز برداشته شده است.


ایشان تولید محتوا را امری کارشناسی بیان و اظهار داشتند : برای تولید محتوا باید جلسات کارشناسی و تخصص برگزار شود تا بتوان به یکی خروجی مطلوب دست یافت و این امر با تشکیل جلسات و زیر ساخت های مناسب فی مابین بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

کد خبر 25943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد