پرداخت متمرکز و مستقیم هزینه ها به مراکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد از سوی ستاد سازمان بهزیستی

تمامی فرآیند پرداختها و مبالغ آن بر روی سامانه سازمان بهزیستی مشخص است و قابل دسترسی خواهد بود.

 فرید براتی سده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به سیاست جدید سازمان بهزیستی در رابطه با پرداخت متمرکز و مستقیم به مراکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد در سطح کشور اظهار کرد: تا پیش از این پرداخت به موسسات غیردولتی و بخش خصوصی با تأخیر انجام می‌گرفت اما از این ماه و با دستور ریاست سازمان بهزیستی پرداختها به‌صورت مستقیم از سوی ستاد سازمان به مراکز انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ۳ هزار مرکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد در سراسر کشور فعال هستند که سازمان بهزیستی هر ماه ۵۵ درصد از هزینه این مراکز را پرداخت می‌کند و مابقی نیز توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت می‌شود.

براتی سده گفت: تا پیش از این اعتبارات در اختیار ادارات بهزیستی در سراسر کشور قرار می‌گرفت اما از این به بعد این پرداختها به صورت مستقیم از ستاد بهزیستی کشور انجام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ماهیانه مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان از سوی ستاد بهزیستی کشور به مراکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این فرآیند منجر به شفاف‌سازی در پرداخت به مراکز خواهد شد، افزود: تمامی فرآیند پرداختها و مبالغ آن بر روی سامانه سازمان بهزیستی مشخص است و قابل دسترسی خواهد بود.

براتی سده همچنین در رابطه با تعرفه درمان یک فرد معتاد خاطرنشان کرد: این رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و به خانواده‌هایی که شرایط مناسبی را ندارند ۶۰ درصد به‌صورت یارانه کمک خواهد شد و مابقی را می‌دهند همچنین خانواده‌هایی که نتواند مابقی هزینه را بدهند به صورت رایگان پذیرش خواهند شد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره تعداد معتادان مبتلا به کرونا طی ماه‌های گذشته گفت: از خرداد ماه تا به حال ۲۲ هزار نفر پذیرش شدند که از این تعداد ۷۰۰ نفر مبتلا به کرونا و دو نفر جان باختند.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی اعتیاد گفت: در حال حاضر محدودیت پذیرش برای افراد در نظر گرفته شده است و در صورتی که افراد هم پذیرش شوند پروتکل‌های بهداشتی از جمله قرنطینه آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 25940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =