ارائه خدمات تخصصی به ۲۳۷ سالمند در مراکز شبانه روزی و ۱۷۰ سالمند در مراکز روزانه بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان : استراتژیهای سازمان بهزیستی در وهله اول حضور سالمند در کانون گرم خانواده است و در صورت نیاز حضور سالمند در مراکز روزانه و شبانه روزی سالمندان است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان جلسه شورای ساماندهی سالمندان به ریاست حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار و علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد.


حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار در ابتدا بیان داشت: سالمندان گوهرهای نایاب جامعه هستند و در جهت ارتقاء سلامتی جسمی و روانی آنان ضمن برنامه ریزی برای ارائه خدمات شایسته هماهنگی و انسجام دستگاههای اجرایی در رسیدگی به امور سالمندان و رفع مشکلات آنان را می طلبد و اهمیت دستگاههای خدمت رسان مانند بهزیستی را در رفع نیازهای این بخش از جامعه حائز اهمیت دانست.


علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان با حضور در این جلسه از خدمات و اقدامات اداره کل بهزیستی استان سمنان در حوزه سالمندی سخن گفت و بیان داشت:استراتژیهای سازمان بهزیستی مبنی بر آموزه های دین مبین اسلام در وهله اول حضور سالمند در کانون گرم خانواده است و در صورت نیاز حضور سالمند در مراکز روزانه و شبانه روزی سالمندان است.


ایزدپور نگهداری سالمند در مراکز شبانه روزی را از آخرین رویکرد و استراتژی بهزیستی دانست وادامه داد: اداره کل بهزیستی استان سمنان بر این اساس و در این راستا خدمات خود را در بخش توسعه مراکز روزانه توسعه داده است و هم اکنون ۲۳۷ سالمند در مراکز شبانه روزی و ۱۷۰ سالمند در مراکز روزانه از خدمات تخصصی بهزیستی بهره مند می شوند که این خدمات در ۵ مرکز روزانه  و ۴ مرکز شبانه روزی در سطح استان  ارائه می شود.


مدیر کل بهزیستی استان سمنان ضمن اشاره به شرایط بحرانی و کرونایی و سختی کار نگهداری و ارائه خدمات به سالمندان در توجه به سلامت  جسمی و روحی  آنان و خانواده  هایشان از دیگر خدمات تخصصی و ویژه در ایام کرونایی بیان و اظهار داشت: در شرایط بحرانی با انجام غربالگری سلامتی پرسنل و سالمندان با کمک علوم پزشکی و رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده و با همت پرسنل و کارشناسان و ادارات شهرستانها الحمد الله اداره کل بهزیستی استان سمنان در بین ۳۱ استان دیگر کمترین آمار مبتلایان به کرونا داشته است .


ایزدپور بیان داشت: تماس تلفنی و ارتباطی حوزه مددکاری با سالمندان، غربالگری اضطراب و استرس از طریق تماس با خط ۱۴۸۰، واکسیناسیون سالمندان ارائه خدمات در فضای مجازی و ارائه آموزشهای ورزشی و مراقبتی از دیگر خدمات اداره کل بهزیستی استان سمنان در ایام کرونا بوده است .


مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ادامه اظهار داشت:خدمات در منزل از دیگر خدمات بهزیستی و در دو بخش خدمات توانبخشی شامل:خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و ... و خدمات مراقبت در منزل توسط افراد آموزش دیده به افراد دارای معلولیت ، سالمند و خانواده های آنان از دیگر خدمات حوزه سالمندی در بهزیستی می باشد.


مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات به مراکز خواستار ادامه روند غربالگری در مراکز تحت نظارت  به ویژه مراکز شبانه روزی و سالمندان شدند.

کد خبر 25821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد