مه ولات | لغزش بهبودیافتگان در دوران کرونا افزایش یافته است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، فرماندار مه‌ولات به همراه مدیران بهزیستی این شهرستان، از کمپ درمان اعتیاد «آرامش دوباره زندگی» بازدید و با مددجویان این مرکز به گفتگو نشستند.

مه ولات- فاطمه احمدی- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، فرماندار مه‌ولات به همراه مدیران بهزیستی این شهرستان، از کمپ درمان اعتیاد «آرامش دوباره زندگی» بازدید و با مددجویان این مرکز به گفتگو نشستند.

محمدحسین صالحی ضمن قدردانی از خدمات بهزیستی در خصوص پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌های محله‌ور پیشگیری از اعتیاد را راه‌اندازی کنیم که این موضوع به یک حرکت اجتماعی گسترده و پایدار تبدیل شود.

فرماندار مه‌ولات نیز در این گفتگو وضعیت مه‌ولات را به عنوان یکی از گذرگاه‌های مهاجرپذیر استان یاد کرد و گفت: مهاجرت از استان‌های جنوبی و شهرستان‌های مرزی، زمینه‌ای برای تردد مصرف کنندگان و بعضا حاملان مواد مخدر ایجاد می‌کند.

مسعود رنجبر افزود: به همین خاطر، گاهی پیش می‌آید که میزان کشفیات دوستان نیروی انتظامی شهرستان، از خیلی از مناطق استان بیشتر است.

کمپ درمان اعتیاد «آرامش دوباره زندگی» در نیمه دوم 97 تأسیس شده و در دو سال گذشته بیش از 1090 نفر را پذیرش کرده است.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی مه‌ولات، این کمپ تا کنون 330 نفر را به بهبودی و پاکی از مصرف مواد مخدر رسانده است. امین مؤذن گفت: از این تعداد 170 نفر به پاکی ماندگار دست یافته و بقیه لغزش داشته‌اند.

وی افزود: به این ترتیب میزان ماندگاری بهبودی در این مرکز حدود 50 درصد است که رقم بسیار خوبی در بین مراکز مشابه است.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماه اول امسال، در این مرکز 166 نفر پذیرش شده‌اند که از این میان 132 نفر به صورت پرهیزمدار، به پاکی دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: 96 نفر از این بهبود یافتگان مورد پیگیری و تست سوء مصرف قرار گرفته و پاکی آنها مسجل شده است.

مؤذن گفت: بسیاری از مواردی که لغزش در آنها مشاهده شده، این لغزش متوجه عدم پیگیری درمان در خانواده و یا عدم شرکت بهبودیافته در جلسات ان‌ای یا گروه درمانی بوده است.

به گفته‌ی این مسؤول، لغزش در سال جاری در بین بهبودیافتگان، به خاطر مسائل اقتصادی و اضطراب ناشی از افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش داشته است.

یادآوری می‌شود ظرفیت پذیرش این کمپ برای هر دوره‌ی درمان 60 نفر است که در ایام کرونا بنا به دستورالعمل‌های کرونایی، به نصف کاهش یافته و در حال حاضر با نصف ظرفیت کار می‌کند.

کد خبر 25817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد