سبزوار | اتمام حجت دادستان سبزوار با مدیران اجرایی در خصوص مناسب‌سازی ادارات و اماکن عمومی

دادستان سبزوار، در خصوص مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی، با مدیران اجرایی این شهرستان، اتمام حجت کرد.

سبزوار- دلبری- به گزارش روابط عمومی بهزیستی سبزوار، حسین اردمه در جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان سبزوار از مدیران اجرایی خواست نقایص مناسب‌سازی ادارات و نهادهای متبوع‌شان را حداکثر تا پایان سال جاری برطرف و گزارش رفع نقایص را به بهزیستی اطلاع دهند.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولین گفت: این قانون برای کلیه دستگاه‌های اجرایی، لازم الاجراست و دادستان به عنوان مدعی‌العموم و حافظ حقوق عامه، وظیفه دارد اجرای این قانون را به طور کامل تحت نظارت قرار دهد.

وی تأکید کرد: با مدیران دستگاه‌هایی که برای مناسب‌سازی ادارات متبوع‌شان، اقدامات موظف قانونی را انجام ندهند، برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان این شهرستان، در این جلسه همچنین از شهرداری و شورای شهر خواست حداکثر تا پایان سال جاری، یک دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده در یکی از خطوط اصلی که بخش‌های زیادی از سطح شهر را پوشش دهد آماده‌ی بهره‌برداری نمایند.

وی تصریح کرد: گزارش‌ اقدامات دستگاه‌های اجرایی و شهرداری در جلسه‌ی بعدی ستاد مطرح و در خصوص دستگاه‌هایی که به وظایف قانونی عمل نکرده‌اند تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گفته‌ی کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی سبزوار، ورود دادستان به عنوان عضو ستاد مناسب‌سازی به این موضوع، تحرک بسیار خوبی در مدیریت‌های اجرایی ایجاد کرده است.

فاطمه نصرآبادی با قدردانی از دادستانی سبزوار در خصوص مناسب‌سازی محیط شهری برای افراد دارای معلولیت گفت: بی‌تردید، امسال نقطه‌ی عطف بزرگی در فرایند دسترس‌پذیری محیط شهری برای افراد دارای معلولیت در سبزوار می‌باشد.

وی ادامه داد: پس از این جلسه، مدیران اجرایی شهرستان، با انرژی و هم‌افزایی قابل توجهی، پیگیر رفع نقایص مناسب‌سازی هستند و تماس‌ها و پیگیری‌های تلفنی و حضوری دستگاه‌ها نشان دهنده‌ی جدی بودن این عزیزان است.

وی ادامه داد: با تأکیدی که دادستان و همچنین حسین شاد، سرپرست فرمانداری سبزوار در این جلسه در این خصوص داشتند انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی، نقایص مناسب‌سازی خود را در اسرع وقت اصلاح و نتیجه‌ی کار را به بهزیستی گزارش دهند.

وی خاطر نشان کرد: سرپرست فرمانداری در این جلسه از نامطلوب بودن وضعیت مناسب‌سازی در اماکن عمومی، ادارات و محیط شهری سبزوار انتقاد کرد و خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: مسؤولان اجرایی باید نگاه ویژه‌تری به این موضوع داشته باشند زیرا شهروندان دارای معلولیت، مانند سایر شهروندان باید از مواهب زندگی اجتماعی برخوردار شوند که این امر نیازمند مناسب‌سازی محیط زندگی می‌باشد.

شاد با اشاره به این که مناسب‌سازی مبلمان شهری، اماکن، معابر عمومی و پارک‌ها برای تسهیل در رفت و آمد معلولان اقدامی ضروری است افزود: باید در یک خیابان یا مکانی در شهر سبزوار تمامی ضوابط مناسب سازی رعایت شود و به الگویی برای سایر مکان‌ها تبدیل شود.  

کد خبر 25813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد