مشکلات مددجویان بهزیستی آغاجاری با حضور مدیر کل بهزیستی و نماینده مجلس بررسی شد

صبح امروزر در سرسرای فرمانداری شهرستان آغاجاری با حضور علی خدری سرپرست فرمانداری، محمدطلا مظلومی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان، و مسئولین ذیربط و تعدادی از مددجویان و معلولان ، مشکلات و دغدغه های جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان در این نشست ابتدا علی خدری سرپرست فرمانداری شهرستان آغاجاری ضمن ارائه  توضیحاتی در خصوص تحت پوشش قرار نگرفتن تعدادی از شهروندان در بهزیستی، بر اهمیت راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان به علت بالا بودن آسیب های اجتماعی و همچنین مبحث معتادین متجاهر و کمپ ترک اعتیاد تاکید کرد.

مظلومی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت و مشکلات اجتماعی موجود در شهرستان علیرغم نفت خیز بودن این منطقه گفت: در راستای کاهش آلام و دردهای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و رفع مشکلات این عزیزان می طلبد مسئولین شهرستانی و استانی از ظرفیت ها، اعتبارات استانی و کمک های خیرین استفاده نموده و پیگیری های جدی در این زمینه داشته باشند و ما هم کمک های لازم را خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با اشاره به  پشت نوبت ماندن افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن در بهزیستی بیان داشت: اسامی تعدادی از واجدین شرایط در شهرستان آغاجاری بعد از گذراندن کمیسیون پزشکی و تایید بهزیستی، در سامانه ثبت شده اند و به محض تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان بهزیستی کشور، این اشخاص در اولویت برای تحت پوشش قرار می گیرند.

صدیق راد  گفت: اورژانس اجتماعی در شهرستان های با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر راه اندازی می شود و برای شهرستان آغاجاری علیرغم جمعیت کمتر، اما به علت مشکلات و آسیب های اجتماعی، مکاتبات لازم با بهزیستی کشور همراه با  ارسال مستندات جهت اخذ مجوز راه اندازی اورژانس اجتماعی را انجام داده ایم و همچنان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: سازمان بهزیستی به کارفرمایانی که معلولین و مددجویان تحت پوشش را جذب نمایند، تسهیلاتی از جمله اعطای وام ۵۰۰ میلیون ریالی  به ازای هر مددجو و پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرما اختصاص می دهد، همچنین مجوزهای لازم را به متقاضیان تاسیس مرکز مشاوره  خصوصی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی هستند را خواهیم داد.

  در این جلسه تعدادی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی به بیان مشکلات خویش در خصوص عدم توجه به ماده قانونی درباره استخدام معلولین، اشتغال، دریافت تسهیلات و … پرداختند و مدیران هم قول پیگیری  در این زمینه را دادند.

کد خبر 25797

خدمات الکترونیک پرکاربرد