داورزن | پذیرش و درمان ۵۲۰ معتاد در یک مرکز درمان اعتیاد در داورزن

۵۲۰ معتاد در کمپ اقامتی «رویش دوباره» شهرستان داورزن، در سال گذشته و شش ماه اول امسال، تحت برنامه‌های درمانی و مراقبتی قرار گرفتند.

داورزن - به گفته‌ی رئیس بهزیستی داورزن، حدود ۳۰ درصد این افراد بومی شهرستان بوده و مابقی از شهرستان‌های اطراف مانند سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب، به این مرکز مراجعه داشته‌اند.

محمدعلی زیدآبادی گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات اشتغالی ۱۹ نفر از بهبودیافتگان این مرکز در سال گذشته و نیمه‌ی اول امسال تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند.

وی افزود: به این افراد در مجموع ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات در زمینه مشاغل کشاورزی، دامداری و مشاغل خدماتی پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: به خاطر فرایند مرحله‌ای پرداخت تسهیلات، امکان بازدید و راستی‌آزمایی ایجاد شغل برای کارشناس بهزیستی وجود دارد و می‌توان مطمئن بود که این تسهیلات به مصرف واقعی ایجاد شغل رسیده است.

به گفته‌ی زیدآبادی، فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد نیز در دو بخش آموزش‌های مجازی و حضوری در این شهرستان انجام شده است.

وی گفت: مرکز سلامت روان محلی «باران مهر» که در روستای ریوند مستقر است ۱۴ روستا را تحت پوشش دارد و در این روستاها به صورت مجازی و حضوری، کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی را برگزار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این ۴ تیم اجتماع محور نیز در روستاهای مزینان، ریوند و مهر و نیز در شهر داورزن، مشغول فعالیت در زمینه آموزش‌های میدانی و مجازی پیشگیری از اعتیاد هستند.

کد خبر 25782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد