۳۵ مرکز مثبت زندگی در چهارمحال و بختیاری تاسیس می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری از تاسیس ۳۵ مرکز مثبت زندگی در استان خبر داد و گفت: تمامی خدمات مراکز سازمان بهزیستی به صورت تجمیعی در این مراکز ارائه می‌شود و هر کدام از این مراکز به نوعی یک سازمان بهزیستی کوچک هستند.

نرگس عسگری ۱۹ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹۴ درصد خدمات سازمان بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار کرد: جدیدترین طرح و ایده سازمان بهزیستی برای متمرکز کردن خدمات به مددجویان تحت پوشش این سازمان،   تاسیس مراکز مثبت زندگی در نقاط مختلف استان است.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۳۵ مرکز مثبت زندگی در استان تاسیس می‌شود و پس تقسیم‌بندی مددجویان باتوجه به موقعیت مکانی محل سکونت در این مراکز از این پس مددجویان خدمات خود را از این مراکز دریافت می‌کنند، تاکنون پرونده ۱۲ هزار مددجو بر اساس محل سکونت به این مراکز ارجاع شده است و ۵۰۰۰ هزار پرونده باقی‌مانده نیز به سرعت در بین مراکز توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل پرونده‌های مددجویان یک فرآیند زمانبر است، افزود: تمامی مراکز سازمان بهزیستی که در گذشته در قالب مراکز متعدد به مددجویان خدمات ارائه می‌کردند در مرکز مثبت زندگی تجمیع می‌شود، این مسئله موجب تسهیل در ارائه خدمت به مددجویان می‌شود و مددجویان می‌توان در محل سکونت خود به تمامی خدمات دسترسی داشته باشند.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۶۰۰ معلول در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، عنوان کرد: این عدد معادل ۲.۹ درصد جمعیت استان است، در گذشته مراکز انجام تست‌های ژنتیک پیش از ازدواج و بارداری در استان وجود نداشت، اما اکنون این مراکز در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: درصدد هستیم با انجام تست‌های ژنتیک و غربالگری بارداری از تولد نوزاد معلول جلوگیری و یا اقدامات درمانی مورد نیاز را برای مادر و نوزاد انجام دهیم، اگر خانواده توانایی مالی برای انجام هزینه تست ژنتیک و غربالگری پیش از بارداری را نداشته باشد، سازمان بهزیستی هزینه را متقبل می‌شود.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از مددجویان تحت پوشش بهزیستی را معلولان ذهنی، حرکتی و نابینایان تشکیل می‌دهند، باید بحث مناسب‌سازی معابر و مکان‌های عمومی در دستور کار قرار بگیرد، حق شهروندی این است که شرایطی که برای یک فرد سالم در نظر گرفته می‌شود برای فرد معلول نیز وجود داشته باشد.

عسگری با بیان اینکه نزدیک به هشت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: جمعیت ما در حال حرکت به سمت سالمندی است، باید مسائل روانی، نیازهای جسمی و روانی سالمندان باتوجه به شرایط آینده از هم‌اکنون مورد توجه قرار  بگیرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ مرکز نگهداری روزانه سالمندان به علت شرایط کرونا تعطیل است و سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان با جمعیت ۱۷۵ نفری در قرنطینه کامل قرار دارد تا سلامت سالمندان حفظ شود، پذیرش جدید نیز پس از گذراندن دوره قرنطینه وارد مراکز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۳ هزار بسته معیشتی در بین مددجویان بهزیستی توزیع شده است، توزیع ۱۰۰۰ بسته دیگر نیز در دستور کار قرار دارد، همچنین ۶۵۰ دوز واکسن به مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت، این واکسن‌ها با اولویت برای گروه‌های هدف تزریق شد.

عسگری در پایان گفت: پویش پازل همدلی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در سازمان بهزیستی کلید خورده است، شهروندان می‌توانند در تکمیل این پازل سازمان بهزیستی را یاری کنند، تاکنون ۶۳ میلیون تومان در این طرح در استان جمع‌آوری  شده، همچنین از ابتدای شیوع کرونا ۶۲۵ میلیون تومان کمک‌های موردی در اختیار مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

کد خبر 25767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد