پاکدشت|تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در شهرستان تا پایان سال جاری تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگراز تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در پاکدشت خبر داد و افزود : از اواخر تیر ماه تاکنون پنج هزار کودک سه تا شش سال مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند بنابراین زمان اجرای برنامه با توجه به اپیدمی کرونا و لزوم دسترسی بیشتر خانواده ها تا پایان سال جاری تمدید شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت تصریح کرد: در سال جاری با توجه به اوج گیری بیماری کرونا و همزمانی آن با آنفولانزای نیمه دوم سال ، زمان و نحوه اجرای برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی تحت تاثیر قرار گرفت .از جمله اینکه تنها ابزار انجام غربال کودکان در سال جاری با دستگاه است و تعداد پایگاهها در شهرستان نه پایگاه ثابت وسیار است.
 
برزگرافزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال با هدف کاهش بروز تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی یعنی کمتر از پنج سال انجام می شود.

وی در پایان اظهار داشت: همکاری والدین و مراجعه به پایگاه های تعیین شده در ادارات بهزیستی شهرستانها کمک خواهد کرد تا فرزندانی سالم داشته باشیم.

کد خبر 25746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد