آماده سازی شغلی برای ۸۸ بهبود یافته از اعتیاد در شش ماهه ابتدای سال

علیرضا ایزدپور گزارشی از اهم اقدامات معاونت توسعه پیشگیری در سال ۹۹ ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل گزارشی از اهم فعالیت های معاونت توسعه پیشگیری در ۷ ماهه ابتدای سال ارائه کردند.
ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات همکاران خود، معاونت توسعه پیشگیری را دارای ۶ کارشناس ستادی، ۱۱ کارشناس شهرستانی و ۳ مشاوره در خط ۱۴۸۰ برشمردند و بیان داشتند : معاونت توسعه پیشگیری متشکل از ۴ دفتر شامل دفتر پیشگیری از آسیب ها، دفتر پیشگیری از معلولیت ها، دفتر درمان اعتیاد و دفتر مشاوره خدمات روانشناختی می باشد.
ایشان در ادامه : با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام ستاد ملی کرونا در خصوص تداخل این بیماری با فصل سرما، طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال امسال از ابتدای تیرماه آغاز شد که تا پایان مهرماه تعداد هفت هزار کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند و همچنین از ابتدای سال دو هزار و ۷۲۲ نوزاد در ۷ مرکز شنوایی سنجی استان مورد ارزیابی شنوایی نیز قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی استان خدمات مشاوره ژنتیک را به تعداد ۶۴۶ نفر در ۴ مرکز سطح استان بیان و افزودند : خدمات مشاوره حضوری نیز به تعداد سه هزار و ۷۳ نفر در۲۷ مرکز مشاوره انجام شده است و همچنین شش هزار و ۶۶۳ نفر از خدمات مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰ در هفت ماه ابتدای سال بهره مند شده اند.

ایزدپور گفت : معاونت توسعه پیشگیری بر حسب وظیفه سازمانی خود که پیشگیری مقدم بر درمان است با اجرای طرح های آموزشی پیش از ازدواج و زندگی خانواده توانسته است به ترتیب به ۲۵۶ زوج و ۴۱۲ خانواده خدمات آموزشی ارئه نماید و با اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در ۴۸ محیط شهری و روستایی توسط ۷۸ تیم گام های موثر و پایداری در این بخش بر دارد.

مدیرکل بهزیستی استان تعداد مراکز سرپایی درمان اعتیاد را در استان ۱۱ مرکز و تعداد مراکز اقامتی میان مدت را ۱۳ مرکز که در هفت ماهه نخست سال در مجموع به بیش از ۸۰۰ نفر خدمات لازم در این بخش ارائه شده است بیان داشته و افزودند : در مرکز گذری DIC و سرپناه شبانه  شلتر نیز به ۲۵۸ نفر خدمات لازم ارائه شده است.
ایزدپور تعداد آماده سازی شغلی برای بیماران بهبود یافته را در شش ماهه نخست سال ۸۸ نفر بیان و یکی از اهداف عالیه سازمان بهزیستی کشور را در معاونت توسعه پیشگیری پاک نگه داشتن بیماران پس از راهی دانستند و افزودند : به همین منظور سازمان بهزیستی کشور بدنبال تاسیس و راه اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد است که در این مراکز مراحل درمان بصورت دو هفته سم‌زدایی، چهار ماه اقامت و تا یک سال ارائه خدمات به بهبودیافتگان اعتیاد انجام خواهد شد.

ایشان در پایان، تحقق اهداف عالیه در یک سازمان را در سایه همدلی و همراهی برشمردند و از خدمات و زحمات معاون و کارشناسان معاونت توسعه پیشگیری در کسب اهداف و برنامه های تبعین شده تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر 25716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد