دررسانه|۱۳۸۸ مددجوی خرمشهری از کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند شدند

خرمشهر- رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بالغ‌بر دو میلیارد و ۱۸۸ میلیون به یک هزار و ۳۸۸ مددجوی تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر پرداخت شده است.

لیلا هفت‌جوش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بر حمایت مددجویان در حال تحصیل توسط سازمان بهزیستی تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بالغ‌بر دو میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان بهزیستی در راستای تأمین هزینه تحصیلی به یک هزار و ۳۸۸ مددجوی در حال تحصیل تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه کمک‌هزینه تحصیلی به حساب خود یا خانواده‌هایشان پرداخت شده است، افزود: از این تعداد مذکور، یک هزار و ۲۹۶ دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول، و متوسطه دوم در سطح شهر خرمشهر مشغول به تحصیل هستند که ۹۷۴ نفر از آنها فرزندان خانواده‌های بی‌سرپرست بوده و ۳۲۲ نفر دیگر نیز معلولیت شدیدی دارند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر ادامه داد: همچنین ۹۲ نفر دانشجوی تحت پوشش این اداره در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند که ۷۲ نفر از آنها فرزندان خانواده‌های بی‌سرپرست بوده و۲۰ نفر نیز معلولیت شدیدی دارند.

هفت‌جوش با بیان اینکه از تعداد کل افراد در حال تحصیل، ۷۰۶ نفر خانم و ۶۸۲ مرد هستند، در ادامه گفت: در سال گذشته توسط سازمان منطقه آزاد اروند به هر نفر از دانش آموزان تحت حمایت این اداره، بسته آموزشی لوازم التحریر معادل ۵۰۰ هزار ریال اهدا شد که ارزش ریالی آن قریب به ۶۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین سازمان منطقه آزاد اروند در نظر دارد که معادل همین مبلغ را نیز در سال جاری به همین دانش آموزان به صورت بسته‌های آموزشی اهدا کند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر در پایان یادآور شد: کمک‌های انجام شده برای دانش آموزان و دانشجویان در راستای توانمندسازی آنها و به منظور حفظ کرامت انسانی خانواده‌های تحت پوشش انجام شد چرا که این مسئله همواره از اولویت‌های سازمان بهزیستی بوده است.

کد خبر 25564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد