ارتباط با خط ملی اعتیاد(۰۹۶۲۸) برای پیشگیری از اعتیاد/تلاش بهزیستی کرمانشاه برای آگاه‌سازی مردم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مردم می توانند با خط ملی اعتیاد به شماره(۰۹۶۲۸) برای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد تماس بگیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فرحناز محمدی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت خط ملی اعتیاد به شماره (۰۹۶۲۸)، اظهار داشت: این سامانه تلفنی از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب به مردم سراسر کشور مشاوره های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب را ارائه می دهد.  

وی افزود: خانواده ها می توانند بدون پیش شماره با خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) تماس حاصل نمایند و اطلاعات لازم را در زمینه شناخت رفتار صحیح با فرد معتاد در خانواده و ترغیب آن به ترک مواد اطلاعات کافی را دریافت نمایند.

این مسئول بیان داشت: اگر خانواده ها علائم یا نشانه‌هایی از اعتیاد و تغییر رفتاری در فرزندان خود مشاهده کردند جهت راهنمایی می توانند با این شماره تماس بگیرند.  

وی گفت: آشنایی با نحوه صحیح نظارت بر فرزندان، شناسایی باورهای غلط در خصوص مصرف مواد و اصلاح آنها، شناخت مواد جدید، علائم و عوارض مصرف مواد و چگونگی رفتار صحیح با نوجوانان از طریق ارتباط با کارشناسان خط ملی اعتیاد امکان پذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان داشت: افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند می‌توانند برای آشنایی با شیوه و فرآیند درمان و شناخت مراکز ترک اعتیاد معتبر تحت نظارت بهزیستی با خط ملی اعتیاد تماس بگیرند و از راهنمایی‌های مشاوران و بانک اطلاعاتی این مجموعه بهره مند شوند.

این مسئول یادآور شد: خط ملی اعتیاد با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کند و با داشتن مشاوران مجرب آماده پاسخگویی به مردم در سراسر کشور است.

دکتر محمدی تصریح کرد: کارشناسان حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با همکاری روابط عمومی این اداره‌کل با استفاده از فضای مجازی و همچنین تهیه و نصب بنر و پوستر معرفی این سامانه در سطح استان در تلاشند بتوانند برای آگاه سازی همشهریان در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد گام های مثبتی بردارند.

کد خبر 25404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد