فعالان اقتصادی استان زنجان همواره در امور خیر و رسالت های اجتماعی پیش قدم بوده اند.

زنجان | در جلسه مشترک مدیرکل بهزیستی استان و معاونان با هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان مطرح شد فعالان اقتصادی استان زنجان همواره در امور خیر و رسالت های اجتماعی پیش قدم بوده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به وجود ۲۲ هزار معلول زیر نظر و ثبت شده در سامانه سازمان بهزیستی استان زنجان، اظهار کرد: معلولان استان شامل نابینایان، ناشنوایان، بیماران روانی سالمندان معلول و غیره می باشد که اشتغال این افراد همواره یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عرصه تولید اشتغال خطیر و فعالان اقتصادی در کشور نقش مهم و بسیار ویژه ای را ایفا می کنند، تصریح کرد: می توان از ظرفیت های معلولین در اشتغال و تولید و بخش‌های مختلف اقتصاد استفاده کرد.

محمدی با بیان اینکه تلفن ۱۴۸۰ برای مشاوره رایگان در بخش های مختلف چون اختلافات خانوادگی ،مشاوره های فردی و....به عموم  به صورت رایگان فعالیت دارد گفت: برخی از معلولانی که فعالیت تولیدی دارند دارای مشکلاتی از جمله بازاریابی هستند که می‌توان از ظرفیت اتاق بازرگانی زنجان در این راستا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه 8 هزار زن سرپرست خانوار و ۱۵ هزار نفر مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی استان زنجان هستند، گفت: جمعیت سالمند استان زنجان در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد بوده و در آینده نیازمند خدمات می باشد که این مهم نیازمند برنامه ریزی برای تامین نیازها در بخش های مختلف می باشد.

محمود ضرابی نایب رئیس اول اتاق بازرگانی زنجان نیز با بیان اینکه اکثر فعالان اقتصادی در کار خیر حضور دارند و حتی از افراد زیرمجموعه بهزیستی نیز جذب و استفاده می‌کنند که موجب خیر و برکت بوده است، اظهار کرد: رفع موانع و مشکلات و ایجاد فضای بهبود محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی از جمله رئوس اصلی برنامه‌های اتاق است اما وظایف انسانی و رسالت های اجتماعی باعث شده که اتاق در این بخش نیز حضور پررنگی داشته باشد.

وی با اشاره به تجربه بسیار خوب استفاده از معلولین در واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: زنجانی ها همواره در کار خیر پیشقدم بوده و ظرفیت اتاق نیز در راستای رسالت های اجتماعی و برطرف کردن برخی از مشکلات معلولان به کار گرفته می شود.

محسن عطاییان عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه می توان همکاری را در زمینه‌هایی که کمتر مورد توجه در بخش بهزیستی استان بوده احصا کرده و مورد استفاده قرار گیرد، گفت: شرایط امروز اقتصاد کشور چندان مطلوب نیست، اما اتاق بازرگانی زنجان همواره بر رسالت های اجتماعی خود عمل کرده و از همکاری با سازمان بهزیستی نیز استقبال می کند.

سید علیرضا حجازیان عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی از معلولان از جمله افراد نابینا دارای هوش بسیار بالا و ظرفیت ها و پتانسیل های منحصر به فردی می باشند، گفت: تا ۲۰ سال آینده جمعیت بالایی از کشور کهنسال خواهند شد که می‌توان از ظرفیت نابینایان در بخش‌هایی چون ارتوپد درمانی استفاده کرد.

ولی الله منصوری عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت ها و منابع تسهیلاتی به فعالان اقتصادی برای آغاز کسب و کار و به کارگیری معلولان در واحدهای تولیدی تاکید کرد.

حمید توکلی دبیر کل اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه کار فرهنگی و ایجاد احساس نیاز برای ورود افراد و سرمایه گذاران در راستای حمایت از معلولان و بهزیستی استان زنجان بسیار ضروری می‌باشد، گفت: ظرفیت های فعالان اقتصادی بسیار بالا بوده و همواره در مسیر خیرخواهی و رفع مشکلات اجتماعی کشور حرکت کرده‌اند.

کد خبر 25290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد