رئیس سازمان بهزیستی کشور جزئیات واگذاری مسکن به مددجویان را در ۲۲ ماه گذشته تشریح کرد

رییس سازمان بهزیستی کشور تامین مسکن مددجویان بهزیستی با حمایت نهادهای دولتی و خیرین را تشریح کرد و گفت: در ۲۲ ماهه گذشته ۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیلگری و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در فضای مجازی در خصوص تامین مسکن مددجویان بهزیستی گفت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است و در این راستا یکی از فعالیت هایی که در دست انجام است تلاش برای بهره مندی عزیزان از نعمت داشتن مسکن است در این راستا از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیل گری شده و با کمک دستگاه ها، نهادهای مختلف، خیرین و نهادهای حاکمیتی در اختیار بهزیستی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ۲۲ ماه اخیر ۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیل گری شده و برای در اختیار قرار دادن مددجویان کارها انجام شده به طوری که در ۶۶۰ روز اخیر روزانه ۴۵ واحد مسکونی در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین در ۲۲ ماه اخیر احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در سطح کشور به آغاز عملیات رسیده و تلاش ما بر این است که بتوانیم با سرعت بیشتر این کار را پیش ببریم.

قبادی دانا با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار واحد مسکونی در شش ماه اول سال توسط مددجویان به بهره برداری رسیده است گفت: این فعالیت ها در قالب پروژه های برنامه های مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، صندوق توسعه ملی، قرارگاه خاتم الانبیا، نیروی زمینی سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی بوده است. همچنین برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر تامین مسکن از سال ۹۴ آغاز شده که ۱۴ هزار خانوار را در این زمینه شناسایی کردیم و تاکنون ۹ هزار و ۱۴۰ هزار واحد مسکونی به این خانواده ها تحویل شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در برنامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ۱۴ هزار واحدی که کار ساختش آغاز شده ۸ هزار و ۳۰۰ واحد واگذار شده است در برنامه مشترک با بسیج سازندگی از ۱۳۴۴ واحد مسکونی که عملیات ساختش آغاز شده، ۵۳۵ واحد واگذار شده و در برنامه مشترک با صندوق توسعه ملی بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی برای ایتام ۵۸۲ واحد عملیات احداثش آغاز شده است. همچنین در طرح تهیه مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در برنامه مشترک با بنیاد مستضعفان، سازمان ملی مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیریه مسکن سازان و سازمان بهزیستی کارها در حال انجام است که در این زمینه باید گفت در ۲۲ ماه اخیر ۵۶ هزار خانوار جدید هم شناسایی شده اند و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند که مسکن ندارند ونیازمند مسکن هستند. به همین جهت خانواده های پشت نوبت به ۱۶۹ هزار خانوار رسیده است.

قبادی دانا ادامه داد: تسهیلات ودیعه مسکن طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ۲۴ هزار و ۸۴۲ خانوار تحت پوشش انجام شده که به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند، ارزش این تسهیلات در مجموع ۴۸۹ میلیارد تومان خواهد بود. همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان و صندوق امدادولایت تسهیلات ودیعه مسکن برای مددجویان تحت پوشش به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه آماده توزیع است که بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت سه ساله و با تامین اعتبار توسط بنیاد مستضعفان صورت می گیرد.

وی گفت: در ماه گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان در سطح کشور توزیع شد اما ما با میزان بالای نیاز عزیزان مددجو در بهزیستی که با مشکلات متعدد رو به رو هستند مواجه ایم. طبیعتاً میزان اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه مسکن کفاف نمی دهد چرا که کل بودجه مسکن بهزیستی در سال گذشته ۴۵ میلیارد بوده و امسال به ۶۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که به تنهایی با این حجم از تقاضا در حوزه مسکن همخوان نیست و کمک های دستگاه ها و نهادها و خیرین باعث شده پوشش بیشتری را ایجاد کنیم.

کد خبر 25281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =