جلسه شورای هماهنگی کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در اداره کل بهزیستی برگزار شد

صبح امروز باحضور مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت کار، رفاه و اموراجتماعی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان، صبح امروز باحضور مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت کار، رفاه و اموراجتماعی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید.

در این جلسه مدیر کل اداره کار،رفاه وامور اجتماعی با اعلام کاهش3 درصدی نرخ بیکاری در استان گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در گلستان8 درصد اعلام شده که 3 درصد از کل کشور کمتر است.

مازندرانی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تامین نیازمندی های افراد آسیب دیده در کرونا افزود: با کمک بانک ها بیش از 500 میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده و همچنین اقدامات موثری در خصوص رفع بیکاری در گلستان صورت گرفته است.

وی همچنین با تبریک هفته وحدت و یادآوری رشادت های سپهبد شهید حاج قاسم درخصوص ایجاد وحدت در جهان گفت: خوشحالیم که همیشه در حال خدمت به مردم برای رفع مشکلات و نیازمندی های آنان هستیم.

در ادامه دکتر سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی استان گلستان به معرفی این اداره کل و حوزه مأموریت های آن پرداخت.

دکتر حسینی گفت: در سازمان بهزیستی علاوه بر سامانه اورژانس اجتماعی سامانه تلفنی 1480 ویژه خدمات مشاوره ای در استان راه اندازی شده که مردم عزیز میتوانند در 12 ساعت شبانه روز از ارائه این خدمات توسط مشاوران ما بهره مند شوند.

وی همچنین با ارائه آماری از افراد تحت پوشش این سازمان بیان داشت: ما با کمک خیرین و معتمدین استان درخصوص کم کردن آلام خانواده های دارای افراد معلول یا چندقلو گام های موثری برداشته ایم.

حسینی همچنین به ساخت خانه برای خانواده های دارای 2فرزند معلول یا بیشتر اشاره کرد و گفت: با کمک قرارگاه خاتم الانبیاء برای 71 خانواده واجد شرایط مسکن احداث و به آنان تحویل داده ایم.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در 6ماهه نخست امسال 6593 تماس مردمی با سامانه اورژانس اجتماعی داشته ایم که همکاران ما در 2225 مورد آن مداخله کرده اند.

وی در پایان به طرح پازل همدلی اشاره داشت و گفت: در این طرح مردم و خیرین برای تأمین لوازم تحریر و ملزومات تحصیل افراد تحت پوشش این سازمان درکنار هم گردآمده تا بتوانند با کمک یکدیگر در این شرایط اقتصادی کشور باری از دوش این خانواده ها بردارند.

انتهاپیام./

کد خبر 25266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد