قوچان | «قاب» نمایش «پناهنده» را به جشنواره مهر می‌برد

اعضای گروه تئاتر معلولین «قاب» قوچان از سوی مدیران بهزیستی و جامعه‌ی معلولین شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گفته‌ی مدیر گروه، این تشکل هنری تا کنون در چند جشنواره استانی و کشوری شرکت کرده و دست کم در سه جشنواره به مقام دست یافته است.

نوید همتی به خبرنگار ما گفت: در گروه «قاب» که 16 نفر عضو دارد 8 معلول عضویت ثابت دارند و 4 معلول به صورت عضویت مشترک هم با قاب و هم با سایر گروه‌ها همکاری دارند.

وی با بیان اینکه گروه «قاب» 9 سال سابقه‌ی فعالیت دارد گفت: هدف از تشکیل این گروه، توانمندسازی فرهنگی اجتماعی معلولین است که در راستای این هدف، توفیقات زیادی هم داشته‌ایم و خوشبختانه، اعضای معلول ما به توانمندی بالایی دست یافته‌اند.

وی در خصوص برنامه‌ی اجرای تمرینی که رئیس بهزیستی، رئیس جامعه معلولین و عضو شبکه‌ی سی‌بی‌آر کشور به تماشای آن نشستند گفت: این اثر که نام آن «پناهنده» می‌باشد با اقتباس از یک حادثه‌ی تاریخی که در اواخر دوره‌ی قاجار برای گروهی از زنان کشورمان اتفاق افتاده، ساخته شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه که اسارت جمعی از زنان قوم باشقانلو را به دنبال داشته، یکی از زنان از اردوگاه اسرا می‌گریزد و به ایران بازمی‌گردد.

وی گفت: پناهنده، روایت زندگی این دختر پس از بازگشت به ایران است.

همتی یادآور شد: اعضای گروه ما از بیماران اعصاب و روان، معلولین فلج مغزی، جسمی حرکتی‌ شدید و خیلی شدید، کم‌بینا و ذهنی خفیف تشکیل شده است.

وی که کارگردان پناهنده نیز می‌باشد گفت: نویسنده‌ی نمایش، عباس جان‌فدا از نمایشنامه‌نویسان به نام شهرستان است.

وی اضافه کرد: در حال ضبط اجرای صحنه‌ای اثر هستیم که آن را به داوران جشنواره‌ی مهر که از سوی انجمن نمایش استان در حال برگزاری است بسپاریم.

کد خبر 25264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد