تفاهم نامه سازمان های بهزیستی و بیمه سلامت برای ارائه خدمات گسترده تر به معلولان

رئیس سازمان بهزیستی، از امضای تفاهم‌نامه با سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می‌توانند از هشت خدمت ستاره داری که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود برخوردار شوند.

 وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی، امروز هفتم آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران از امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان بهزیستی و سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای ماده شش قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است. در ماده ششم آمده است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را به گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهد.

وی اضافه کرد: برای اجرای ماده شش قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تعیین و با مصوبه مجلس در ردیف ۲۴ تبصره ۱۴ قانون بودجه گنجانده شده که این تفاهم‌نامه برای اجرای این ماده قانونی با تأمین اعتباری که ذکر شد به امضا رسید.

قبادی‌دانا ادامه داد: مطابق این تفاهم‌نامه یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی که دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می‌توانند از هشت خدمت ستاره داری که قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود برخوردار شوند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی کار درمانی، توانبخشی آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی را جزء هشت خدمت مشمول بیمه سلامت بیان کرد و گفت: با امضای این تفاهم‌نامه و تخصیص بودجه در نظر گرفته شده از سوی سازمان برنامه و بودجه افراد از تاریخ اجرایی شدن این تفاهم‌نامه می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی امضای تفاهم‌نامه مذکور را گام بلندی در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و پوشش بیمه‌ای مناسب بیمه‌های پایه برای خدمات توانبخشی بیان و اظهار کرد: در آغاز راه هستیم و تصمیم گرفته شد پوشش خوبی برای سطوح یک خدمات توانبخشی و گروه‌های افراد مختلف دارای معلولیت جسمی و حرکتی، شنوایی، گفتاری و ... صورت گیرد.

وی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده این تفاهم‌نامه را به مرحله اجرایی برسانیم و بهره آن برای ارتقای توانمندسازی و برقراری پوشش مناسب خدمت توانبخشی برای افراد دارای معلولیت برسد و در قدم‌های بعدی بتوانیم برای سایر خدماتی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند اقدام و همکاری سایر بیمه‌های پایه را در این موضوعات جلب کنیم که برای تحقق این مسئله نیاز است اعتبارات لازم در بودجه ۱۴۰۰ دیده شود.

وی از مجلس شورای اسلامی خواست در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و افزود: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت نیاز است و این در حالی است که اعتبار اجرای این قانون در سال جاری فقط هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و امیدواریم این بودجه در سال ۱۴۰۰ ارتقا پیدا کند تا بتوانیم خدمات بهتری را برای افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنها اعمال کنیم.

منبع: ایکنا
کد خبر 25220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =