تعامل بهزیستی با مردم و ارگان ها را تقویت می کنیم

مدیر کل بهزیستی استان با خانجانی دادستان استان و حجت الاسلام براتی معاون دایره سرپرستی دادگستری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان مهدی دیناری مدیرکل بهزیستی استان  که در جمع معاونین اداره کل بهزیستی استان و کارشناسان مجتمع شیرخوارگاهی عترت به میزبانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان سخن می گفت افزود: ارائه خدمت مفید و موثر به نیازمندترین افراد که اکثرا از دو دهک پائین هستند به بدنه کارشناسی و اجتماعی مستحکم نیاز دارد.

  در این دیدار که با محوریت گفتگو ها در مورد ساماندهی بهتر یکی از شبانه روزی های سالمندان و نحوه ی تسهیل در پذیرش افراد بی خانمان و نیازمند در دوران شیوع کرونا برگزار شد دیناری گفت: آموزش نیروها، بهداشت و تهویه مناسب، رعایت اصول استحکام و فنی ساختمان، تغذیه و... خدماتی شناخته شده است که هر مرکز با توجه به فلسفه ایجاد آن، بایستی ارائه دهد چرا که هنین موارد شرط اول سازمان بهزیستی و دولت در برونسپاری خدمات به این مراکز و موسسات است.

 مدیر کل بهزیستی استان گفت: بدلیل سرعت گرفتن انتشار کرونا، بجز در نظر گرفتن محیط باز و رعایت فاصله در محیط و محوطه های مشترک و عمومی در مراکز بهزیستی، تخت های سالمندان و معلولین و فرزندان در مراکز نگهداری و خانه ها نیز بایستی دارای فاصله ی بیشتر از ماه های اول شیوع کووید ۱۹ باشد.

مهدی دیناری گفت: تعامل خوب گذشته با دادگستری، مراجع انتظامی و همه ی ارگانها و ادارات با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت. ‌

در این نشست که معاونین توانبخشی و اجتماعی و رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان و جمعی از کارشناسان و روانشناسان بهزیستی شهرستان همدان نیز حضور داشتند دادستان نیز پس از تبریک و آرزوی موفقیت  برای مدیر کل جدید بهزیستی گفت: رویه فعلی که رقابتی بوده و بر خلاف دهه های گذشته، انحصار در دست مراکز خاصی نیست و بهزیستی قدرت انتخاب در ارجاع به مراکز با کیفیت دارد نقطه قوت بهزیستی بوده و خدمت رسانی و پذیرش های بهزیستی را راحت تر و با کیفیت کرده است.

خانجانی تصریح کرد: مشکلات روزانه نیز که جزئی از کار اداری است با تماس، تعامل دوستانه و گفت گوی حضوری مرتفع خواهد شد.

در این دیدار ایجاد مرکز قرنطینه برای کل موارد ارجاعی مراجع قضائی، انتظامی و دیگر مراجع در ساعات غیر اداری مطرح‌ گردید و همچنین طرفین بر ضرورت ترخیص تعدادی از افراد دارای خانواده نسبی و سببی و کاهش مددجویان بستری یا مقیم و حاضر در  خوابگاه ها به عنوان دستگاه متولی قضائی و حمایتی- نگهداری به توافق رسیدند.

کد خبر 25213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد