۳۸۳۸۸۶ قطعه تا تکمیل پازل همدلی ایرانیان / ۶۰ هزار کودک صاحب لوازم‌التحریر می‌شوند

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی، با اشاره به امکان مشاهده لحظه به لحظه تکمیل طرح پازل همدلی ایرانیان، گفت: با تکمیل این پازل ۶۰ هزار دانش‌آموز صاحب لوازم‌التحریر می‌شوند.

مهدی کاظمی‌خالدی، رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تداوم طرح پازل همدلی که با هدف تأمین اقلام نوشت‌افزار ۶۰ هزار کودک دانش‌آموز مددجوی بهزیستی اجرا می‌شود، گفت: آمار لحظه به لحظه تکمیل این پازل به صورت کاملاً شفاف در سایت بهزیستی برای عموم قابل مشاهده است و هر کس با تکمیل هر تعداد پازل که بخواهد می‌تواند به صورت آنلاین شاهد تکمیل پازل همدلی ایرانیان به تفکیک استان باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بخشی از این کمک‌ها برای تهیه تبلت و یا تلفن همراه برای دانش‌آموزان نیازمند هزینه خواهدشد؟ گفت: علی‌رغم وجود مسئله کرونا و آموزش غیرحضوری، بچه‌ها همچنان نیاز به نوشت‌افزار و دفتر دارند. انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار نیز پای کار آمده‌اند تا کمک کنند جنس ایرانی مرغوب در اختیار ۶۰ هزار دانش‌آموز مددجوی بهزیستی قرار داده شود. طرح پازل همدلی با هدف جمع‌آوری مشارکت‌های خُرد است تا با توجه به افزایش قیمت نوشت‌افزار، این اقلام به دست دانش‌آموزان نیازمند رسانده شود.

کاظمی اضافه کرد: در قالب طرح ایران همدل نیز مسئله تهیه تبلت برای بچه‌ها در حال پیگیری است. تهیه تبلت هزینه بالایی می‌طلبد که نیازمند کمک‌های بیشتری نیز هست اما طرح پازل همدلی برای جمع‌آوری مشارکت‌های خُرد است.  

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به فعالیت نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص تهیه نوشت‌افزار برای کودکان محروم، آیا اقدامات شما با این نهادها هم‌پوشانی ندارد؟ گفت: خیر؛ این طرح صرفاً برای پوشش مددجویان بهزیستی است. البته با توجه به وضعیت موجود درخواست‌ها برای دریافت کمک هزینه خرید نوشت‌افزار و تبلت بالا رفته است و ما با کمک مردم در تلاش برای رفع این نیازها هستیم اما فاصله زیادی تا تأمین نیازهای موجود داریم.

۳۸۳۸۸۶ قطعه تا تکمیل پازل همدلی ایرانیان/ ۶۰ هزار کودک صاحب لوازم‌التحریر می‌شوند

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی به این مسئله نیز اشاره کرد که صرفاً اجرای طرح پازل همدلی جهت تهیه اقلام نوشت‌افزار نیست بلکه ما تلاش داریم فضایی ایجاد کنیم که به صورت کاملاً شفاف و قابل اعتماد عموم مردم در همدلی گسترده، نیاز دانش‌آموزان را برآورده کنند.

وی تصریح کرد: این بزرگ‌ترین پازل دنیا و نمادی برای مشارکت واقعی مردم در ایران و نماد همدلی مردم در دوران کروناست که با اسم تمام کسانی که در این مشارکت خرد همکاری کردند به یادگار در دنیا ثبت خواهد شد.  

کاظمی به پویش بزرگ ایران همدل که به صورت سراسری و مشترک اجرا می‌شد نیز اشاره کرد و گفت: این پویش تا پایان ماه صفر اجرا شد و به زودی گزارش آن جمع‌بندی و به مردم تقدیم می‌شود. البته همچنان بهزیستی در بحث جهیزیه و تأمین مسکن فعال است و در حال ایجاد مسیرهای مشارکت برای آن هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به مشکلات تأمین معیشت، سایر حوزه‌های مشارکتی مثل تهیه مسکن و جهیزیه و ... اولویت خود را از دست داده‌اند؟ گفت: سازمانی مانند بهزیستی که تعداد بالایی از مجموعه‌های خیریه را نیز در کنار خود دارد، در جریان پویش همدلی مؤمنانه و ایران همدل در بحث معیشت کمک کرد و درست است که اکنون معیشت در اولویت است اما بسیاری از افرادی که مشکل مسکن، جهیزیه و ... را داشتند با توجه به شرایط به وجود آمده، مشکلات بزرگتری پیدا کردند و به کمک مالی نیاز دارند. به همین دلیل باید کلان‌تر نگاه کنیم و با نگاه جدی‌تری به این مشکلات، اقدامات بنیادی در خصوص آنها انجام دهیم.

یادآوری می‌شود، در پویش پازل  همدلی، پازل نقشه ایران با ۶۰۰ هزار قطعه در ابعاد ۲۰ در ۳۰ متر تهیه شده و علاقه‌مندان و خیرانی که درصدد هستند در این پویش شرکت کنند، با خرید هر قطعه پازل به قیمت ۱۰ هزار تومان در تأمین لوازم‌التحریر و کوله و وسایل مدرسه برای دانش‌آموزان آن منطقه سهیم می‌شوند.

قرار است این پازل به عنوان بزرگ‌ترین پازل دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود. با توجه به اینکه با پرداخت هر ۱۰ هزار تومان یک قطعه از این پازل تکمیل می‌شود، مخاطبان گرامی هنگام مراجعه به سایت پازل همدلی عدد لحظه به لحظه تکمیل پازل را مشاهده خواهند کرد.

کد خبر 25208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =