در رسانه| ترک اعتیاد سخت اما ممکن است/ با شماره ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد تماس بگیرید

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان‌شرقی، گفت: خط ملّی اعتیاد دارای بانک اطلاعاتی از مراکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت است که با توجه به شرایط اقلیمی، استانی و نزدیکی به محل سکونت یا کار افراد مناسب‌ترین مرکز را به تماس‌گیرندگان معرفی می‌کند.

سوسن محسنی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: خط ملی مشاوره اعتیاد با سرشماره " ۰۹۶۲۸ " دسترس‌ترین سامانه کشوری است که پاسخگوی تمام سوالات در خصوص اعتیاد می‌باشد.

وی افزود: سامانه کشوری "۰۹۶۲۸ " ابتدا در تهران به‌صورت پایلوت انجام گرفت و گروه خاصی از آن بهره‌مند بودند و اکنون  تایم کاری سامانه به صورت کشوری گسترش یافته است.

محسنی اضافه کرد: زمان تماس از این سامانه نیز افزایش یافته و جامعه هدف می‌توانند از ۸ صبح تا ۸ شب از آن بهره‌مند شوند. 

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان، خاطرنشان کرد: خط " ۰۹۶۲۸ " قابل شماره‌گیری و دریافت مشاوره و اطلاعات در خصوص موادمخدر، آموزش و پیشگیری از آن است که برای اطلاع‌رسانی مردم از این سامانه اقدامات زیادی در استان از قبیل انتشار اخبار، تهیه پوستر، موشن‌گرافی و .... در قالب‌های مختلف و متنوع انجام گرفته است. 

وی متذکر شد: حتی موضوع سیگار را نیز از این سامانه جدا کردیم زیرا بیشتر تماس‌ها در رابطه با سیگار بود، از این‌رو مشاوران خبره و متخصص صرفا به ارائه مشاوره نسبت به موادمخدر می‌پردازند که نمونه آن گل می‌باشد. زیرا در اکثر تماس‌ها متوجه شده‌ایم که اصلا مصرف برخی از مواد را اعتیاد نمی‌دانند.

محسنی ادامه داد: بیشترین سوالات در مورد آیا من معتاد هستم و یا نه؟ این مواد جزو موادمخدر هستند یا نه همچنین کدام مواد مضرتر است و نحوه بهبود و غیره می‌باشد.

محسنی تصریح کرد: خط ملّی اعتیاد دارای بانک اطلاعاتی از مراکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت است که با توجه به شرایط اقلیمی، استانی همچنین نزدیکی به محل سکونت یا کار افراد و… مناسب‌ترین مرکز را به تماس‌گیرندگان معرفی می‌کند همچنین این خط به افراد مبتلا به اعتیادی که خودشان با مرکز تماس گرفته و در ارتباط با شیوه و فرآیند درمان و مراکز معتبر اطلاعاتی می‌خواهند، خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: متخصصان از تهران هستند و جزو مشاوران درجه یک کشوری هستند. 

محسنی در خصوص اینکه شاید برخی از تماس‌گیرندگان استان با مشکل بیان به زبان فارسی مواجه شوند، گفت: قطعا این پیشنهاد را به سازمان ارائه می‌دهیم. 

وی متذکر شد: متاسفانه فقط شدت شیوع موادمخدر در بین بی‌سوادان و حاشیه‌نشین نیست بلکه همه اقشار و حتی تحصیل‌کرده‌ها را نیز درگیر خود کرده است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان‌شرقی،  نقش رسانه‌ها و صاحبان هنر را در آگاهی‌بخشی و اطلاع.رسانی به جامعه یادآور شد و افزود: بحث‌های آموزشی، آگاه‌سازی، مهارت.های زندگی و توانمندسازی خانواده در جامعه، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در پیشگیری از اعتیاد نقش دارند.

کد خبر 25175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد