قرچک| بررسی مسائل و آسیب های اجتماعی در شورای اسلامی شهر

نشست تخصصی اعضای شورای اسلامی شهر با حضور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و رئیس اداره بهزیستی قرچک "مسائل و آسیب های اجتماعی" شهر قرچک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان قرچک در این جلسه، با اشاره به اسناد بالادستی و قوانین حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برنامه ششم توسعه و نقش شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در اولویت بخشی به مسائل و آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

در این نشست رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک نیز، با ارائه گزارش علمی و تحلیلی از وضعیت آسیب های اجتماعی قرچک از جمله اعتیاد، خشونت های  خانگی، کودکان کار و خیابان، حاشیه نشینی و فقر به نقش اولویت بخشی به سیاست ها، برنامه ها و اقدامات حوزه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در این زمینه تآکید داشتند.

اردشیر بهرامی گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۵۲ کودک کار و خیابان شناسایی و حمایت قرار گرفتند. موسسات و مراکز تخصصی تحت نظارت بهزیستی در این سال به تعداد ۱۴۳۴۰ نفر از شهروندان قرچک آموزش ها و مشاوره های حوزه پیشگیری از اعتیاد، مهارت های زندگی، زندگی خانوادگی، پیش از ازدواج، سبک فرزندپروری، نشاط اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، کارآفرینی و توانمندسازی خدمات ارائه نمودند.

بهرامی در ادامه بیان داشت: با عنایت به شیوع و روند رو به رشد آسیب های اجتماعی مناطق شهری و روستایی، زیرساخت های تخصصی مددکاری، روانشناختی و برنامه مداخلاتی اورژانس اجتماعی لازم وجود ندارد.

وی افزود: بهزیستی یک تنه به جنگ با جرایم، آسیب ها و انحرافات اجتماعی رفته است. لذا توجه سیاست گزاران و مدیریت شهری در تامین زیرساخت های لازم برای حمایت از اقشار آسیب پذیر، جامعه هدف تحت و موسسات تحت نظارت بهزیستی ضرورتی انکار ناپذیر است.

این مسئول اظهار داشت: سازمان بهزیستی با چالش ها زیرساختی جدی مثل فقدان فضای مناسب اورژانس اجتماعی، حمل و نقل، مشکلات اعتباری، در سطح شهرستان مواجه است. در این زمینه برای افزایش خدمات تخصصی در زمینه سلامت روان، امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به حمایت شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری نیاز دارید. در نهایت از همه تلاش و حمایت مدیریت شهری تقدیر و تشکر می نمایم.

کد خبر 25168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد