ملارد|تمهیدات کرونایی بهزیستی برای کنترل و کاهش اثرات کووید ۱۹

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد اقدامات و تمهیدات این اداره در پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ را تشریح کرد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم ضمن تقدیر از زحمات پرسنل ستاد و مراکز تحت نظارت این اداره در کنترل بیماری کووید ۱۹  گفت: اقدامات بسیاری از آغاز بیماری کرونا توسط این اداره و مراکز صورت گرفته که از جمله آن میتوان به تب سنجی همکاران و مودیان درب ورودی ستاد و مراکز زیرمجموعه، ضد عفونی ستاد اداره و مراکز بصورت روزانه، نصب بنر آگاه سازی کنترل و پیشگیری، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی اشاره کرد.

خادم با تاکید بر رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی مربوطه اظهار داشت: به جهت افزایش انگیزه و تقویت حضور پرسنل بسته های ضدعفدنی و بهداشتی بصورت دوره ای در اختیار افراد قرار گرفته است.

وی افزود: از اسفند ماه گذشته تاکنون در چندین نوبت بسته های بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی، صابون، بروشور های آموزشی و ... توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی و مراکز غیردولتی برای کودکان کار و افراد کارتن خواب با توجه به در معرض خطر بودن این افراد توزیع شده که میتواند نقش موثری در آگاهسازی و پیشگیری از بیماری داشته باشد. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد افزود: با هماهنگی فرمانداری شهرستان ستاد مقابله با  کرونا، روانشناسان اورژانس اجتماعی و مشاوران کلینیک های اداره بهزیستی ضمن تماس با هفتصد و ۱۷  نفر از افراد مشکوک به کرونا  و شناسایی افراد مبتلا به این بیماری  به ارزیابی روانی و اجتماعی این افراد پرداختند که یکصد و ۲۳ نفر از افراد نیازمند به بسته های حمایتی پس از مشاوره جهت حمایت به فرمانداری معرفی شده اند.

خادم با بیان اینکه در بحران ایجاد شده، مراکز مشاوره تخصصی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان ملارد هم همراه با کارشناسان ستادی مشغول ارائه خدمات هستند، اذعان داشت: مشاورین  اداره با برقراری تماس با این افراد چگونگی ارتباط با سامانه ١٤٨٠ و همچنین سایت corona.behzisti.ir را برای دریافت خدمات روانشناختی آموزش می دهند.

وی در ادامه بیان داشت: ارائه خدمات مشاوره بصورت تهیه فایلهای صوتی و مجازی و برقراری ارتباط هرچه بیشتر میان مردم و کارشناسان اورژانس اجتماعی، توزیع  سبد کالا  درب منزل مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش توسط معاونت مشارکتهای مردمی، برگزاری کمیسیون پزشکی بدلیل تسریع در خدمت رسانی به جامعه هدف با کنترل موازین بهداشتی، نصب بنرهای سامانه خود ارزیابی با همکاری شهرداری در نقاط مختلف شهرستان، بازدید آنلاین مراکز توسط کارشناسان نظارت و مسئول مدیریت عملکرد به جهت بررسی شرایط و اجرای طرح دورکاری پرسنل از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
 
خادم در پایان با تاکید بر نقش موثر ارگانهای دولتی در آموزش و خدمات رسانی به افراد در کنترل و پیشگیری بیماری کووید ۱۹ گفت: طی روزهای گذشته نیز تمامی بیماران و پرسنل شاغل در مراکز شبانه روزی نگهداری توانبخشی و اجتماعی تحت نظارت این اداره نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان واکسن آنفولانزا را دریافت نموده اند.

کد خبر 25151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد