احراز رتبه اول بهزیستی استان گیلان در اعتبارسنجی گروه های خودیار برنامه تامین مالی خرد

بهزیستی استان گیلان در اعتبارسنجی گروه های خودیار برنامه تامین مالی خرد در ۶ ماهه اول سال ۹۹ حائز رتبه اول شد

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان دکتر رضا جعفری عنوان کرد : برنامه تامین مالی خرد با هدف کلی توانمندسازی، ارتقاء و بهبود سطح معیشت زندگی و مقاوم سازی در برابر شوک های اقتصادی افراد کم درآمد وآسیب پذیر واجد شرایط با تأکید بر قشر زنان و جوانان روستایی از جمله زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست میباشد. در این برنامه گروه هدف با ایجاد یا توسعه  کسب و کار خرد و فردی از طریق تشکیل و توانمند سازی گروههای خودیار به عنوان واسطه مالی محلی به تسهیلات بانک کشاورزی دسترسی می یابند. این برنامه در استان گیلان از بهمن ماه سال ۱۳۹۲ آغاز گردیده است که هم اینک در ۳ فاز و در هفت شهرستان استان ( آستانه اشرفیه،لاهیجان،لنگرود، رودسر،رشت، فومن،رضوانشهر) در دست اجراء بوده و تعداد ۳۱۶ گروه با تعداد ۶۸۲۶ عضو در ۲۰۴ روستای هدف تشکیل گردیده است ومبلغ کل سرمایه صندوق های پس انداز وام   ۳۷/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال میباشد.
وی افزود : ضمنا گروه های خودیار از طریق دریافت تسهیلات بانکی در زمینه های مختلف از جمله پرورش گل و گیاه، پرورش ماهی ، دامداری،پرورش بلدرچین،خرید ابزار آلات کشاورزی، تولیدات صنایع دستی،خیاطی و.... ایجاد شغل نموده اند.
شایان ذکر است بهزیستی استان گیلان از کل اعتبارات مربوط به تسهیلات بانک کشاورزی ۳۱ درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده و در اعتبارسنجی گروه های خودیار برنامه تامین مالی خرد در شش ماهه اول سال ۹۹ رتبه اول را احراز نموده است.

کد خبر 25120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد