شرایط مهدکودک در پی شیوع ویروس کرونا در تهران

کارشناس مسئول دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی استان تهران از تعطیلی بیش از ۱۷۰ مهدکودک در پی شیوع ویروس کرونا در تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از تسنیم، پروانه ثمودی با اشاره به تعطیلی بیش از 170 مهدکودک در سطح استان تهران اظهار کرد: متأسفانه در پی شیوع ویروس کرونا و با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه‌ها از جمله اجاره و رهن ساختمانها 173 مهدکودک در سطح استان تهران تعطیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 81 مهدکودک در شهر تهران، 10 مهدکودک در شهرستان ری، 61 مهدکودک در شمیرانات و مابقی در سایر شهرستانهای استان تهران تعطیل شده‌اند.

کارشناس مسئول دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 862 مهدکودک در سطح استان تهران فعالند که تعدادی از آنها نیز با توجه به شرایط اقتصادی در آستانه تعطیل شدن قرار دارند که باید تمهیداتی در این زمینه اتخاذ شود.

ثمودی با بیان اینکه هم‌اکنون از یک‌سوم ظرفیت‌های مهدهای کودک برای حضور کودکان استفاده می‌شود، گفت: این شرایط متأسفانه وضعیت نامناسبی را برای ادامه کار مهدهای‌ کودک ایجاد کرده است؛ چراکه علاوه بر افزایش هزینه‌های خدمات، هزینه اجاره‌بها و رهن ساختمانها افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: در زمان حاضر و با توجه به بخشنامه ابلاغ‌شده از سوی سازمان بهزیستی شهریه مهدهای کودک 31 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ همچنین هیچگونه رقم اضافی از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود.

کد خبر 25097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد