بيات اعتياد

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر اعتیاد و ناهنجاری اجتماعی را می‌توان از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در مدارس عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات‌نژاد در آئین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی (ماد)‌ اظهار کرد: بهزیستی سازمانی است که از بدو تولد تا فوت افراد به آنها خدمات می‌دهد و خانواده‌ها به‌طرق مختلف از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها به چهار شکل مختلف تربیت شده‌اند که به خانواده‌های سخت‌گیر، خانواده‌های آسان‌گیر، خانواده‌های دموکرات و سالم و خانواده‌هایی که دچار ناهنجاریهای اجتماعی هستند تقسیم می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: با گذشت 39 سال از عمر فعالیت بهزیستی این سازمان در تمام عرصه‌های زندگی افراد ورود پیدا کرده است ضمن اینکه سازمان بهزیستی با امضای تفاهمنامه‌های متعدد با سازمانها و دستگاه‌ها طرحهای مشارکتی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی(ماد) اظهار کرد: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش تهران عملیاتی شد. طرح اشاره‌شده براساس تفاهمنامه امضاشده بین بهزیستی و آموزش و پرورش  و در سال 97 به‌صورت مشارکتی و با همراهی بهزیستی عملیاتی شد. طی اجرای طرح، بیش از 15 هزار و 28 دانش‌آموز از پایه متوسطه در طرح مشارکت داشتند.

بیات‌نژاد ادامه داد: این طرح در 140 مدرسه و با مشارکت 200 دبیر و در 430 کلاس انجام گرفت که از اهداف طرح می‌توان به ارتقاء توانمندی دانش‌آموزان و همچنین افزایش شناخت دانش‌آموزان به آسیبهای اجتماعی اشاره کرد.

وی در ارتباط با نوع آسیبهای اجتماعی در مدارس نیز گفت: در حال حاضر طی توافقات صورت‌گرفته بین آموزش و پرورش و بهزیستی این‌گونه آسیب‌ها در مدارس شناسایی می‌شود و در جهت رفع آنها اقداماتی در دستور کار قرار دارد. اعتیاد و ناهنجاریهای اجتماعی را می‌توان آسیب‌هایی دانست که هم‌اکنون در مدارس مشاهده می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

پربازدیدترین

نگاه کارشناسان

  • توانمندسازی معلولان، دورنمای فعالیتهای توانبخشی

    توانمندسازی معلولان، دورنمای فعالیتهای توانبخشی

    دنیایی که در آن به سر می بریم، جهانی است متفاوت و مملو از پیشرفت هایی که زندگی انسان عصر امروز را دگرگون ساخته و او را در مسیر پویایی و شکوفایی پیش می برد. با این حال شیوع انواع بیماری ها، معلولیت ها و آسیب های اجتماعی موجب شده تا دولت ها تلاش منسجمی را برای تدوین برنامه های آموزشی، توانبخشی و حمایتی به عمل آورند تا سلامت جامعه را تضمین کنند. در کشور ما نیز به رغم رشد آگاهی های عمومی، استفاده وسیع از وسائل ارتباط جمعی و افزایش میزان تحصیلات و دانش اجتماعی خانواده ها کماکان شاهد بروز انواع معلولیت ها هستیم و این واقعیت، تاکیدی است بر ضرورت فعالیت های توانبخشی.

  • ضرورت بهره گیری از علم و فناوری در ارائه خدمات تخصصی

    ضرورت بهره گیری از علم و فناوری در ارائه خدمات تخصصی

    تحولات گسترده در دنیای امروز، ابعاد مختلف زندگی فرد،خانواده و جامعه، را تحت تأثیر قرار داده و سرعت تغییرات و تحولات و ناپایداری ها ناشی از محیط های بین المللی، منطقه ای و ملی، زندگی اجتماعی ما انسانها را متاثر ساخته و لزوم برنامه ریزی راهبردی را در مواجهه هوشمندانه در راستای بهبود وضعیت سلامت اجتماعی را اجتناب ناپذیر نموده است.

  • "آموزش" منحصر به  افراد ، زمان ، مکان ویا عمل خاصی  نیست

    "آموزش" منحصر به افراد ، زمان ، مکان ویا عمل خاصی نیست

    آموزش (Education) دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده و در نتیجه مبهمی است. در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحب‌نظران تعلیم و تربیت هم اختلاف‌نظر وجود دارد.

  • عدالت برای سلامت و سلامت برای عدالت

    عدالت برای سلامت و سلامت برای عدالت

    پنجم تیر ماه (مصادف با ۲۶ ژوئن) هرسال، روز جهانی مبارزه با موادمخدر، فرصت مغتنمی است برای اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در عرصه‌های گوناگون مبارزه با مواد روانگردان، حساس‌سازی و آگاهیبخشی در مورد اهمیت توجه به این مشکل بزرگ جوامع بشری و پاسداشت تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران و کنشگران کنترل و کاهش و مقابله با موادمخدر و روانگردان‌ها، ضمن گرامیداشت این روز که در کشور ما در قالب یک هفته برگزار می‌شود و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مبارزه با موادمخدر، بی‌مناسبت نیست تا به یادآوری تلاش و مساعی همکاران بهزیستی در اینباره، اشاره‌ای به این کوشش‌ها بشود.