به کسب حداقل پنج سهمیه در پارالمپیک 2021  امیدواریم

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان درگرامیداشت هفته پارالمپیک و تربیت بدنی و ورزش، مراسم غبارروبی و عطر افشانی مرقد مطهر شهدا و تجدید میثاق با شهیدان و به‌خصوص سردار دل‌ها، سپهبد سلیمانی باحضور رییس و دبیر هیات جانبازان و معلولین و جمعی از مسئولین و ورزشکاران برگزار شد.


 در ابتدای این مراسم میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان ضمن تبریک روز و هفته پارالمپک و تربیت بدنی و ورزش، گفت : امیدوارم با حمایت‌های بیشتر مسئولین و ارگان‌ها،  شاهد رشد و پیشرفت بیش از پیش ورزش جانبازان و معلولین باشیم. در ادامه این مراسم از 40 نفر از ورزشکاران برتر این هیات که در مسابقات فضای مجازی امسال رتبه‌های برتر را کسب کردند با اهدا لوح و هدایایی تقدیر و تشکر شد.
همچنین در این مراسم احکام خانم محمودی به‌عنوان رییس جدید هیات جانبازان شهرستان کرمان و عبدالرضا دامغانی به عنوان دبیر کمیته پهلوانی و زورخانه‌ای جانبازان و معلولین استان اهدا گردید.


در حاشیه این مراسم، مهدی نخعی، رییس هیات جانبازان و معلولین استان کرمان با گرامیداشت هفته پارالمپیک و تبریک به جامعه ورزش گفت: 24 مهرماه هر سال در تقویم ایران به عنوان روز پارالمپیک نام‌گذاری شده است اما امسال با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک به دلیل تقارن با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع) و امام حسن عسگری(ع) برنامه‌های سیزدهمین هفته پارالمپیک از 5 تا 11 آبان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: هیات استان کرمان با توجه به هفته تربیت بدنی و ورزش و تقارن آن با روز پارالمپیک و جهت کاستن از اجتماعات و منع برگزاری همایش‌ها و مراسم‌ها تصمیم گرفت این برنامه را امسال با حضور تعداد محدودی از مربیان و ورزشکاران در فضای باز گلزار شهدا و در جوار مرقد مطهر شهدا و به‌خصوص سردار سلیمانی برگزار کند.
رییس هیات جانبازان و معلولین استان کرمان با اشاره به شعار امسال هفته پارالمپیک که تحرک- توانمندی- افتخارآفرینی است گفت: ورزشکاران این هیات بیشترین مدال و افتخار را برای استان کرمان به ارمغان آورده‌اند و به نوعی می‌توان آنان را ویترین ورزش دیار کریمان دانست.
وی افزود : امسال و در ماه‌های پایانی سال 99 و ابتدایی سال 1400روزها و ماه‌های سرنوشت‌سازی برای استان کرمان است چرا که مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک 2021 توکیو را در پیش داریم که استان کرمان تا کنون موفق به کسب دو سهمیه در پارالمپیک توسط زهرا نعمتی و سینا منشازاده شده است و ما انتظار کسب حداقل سه یا چهار سهمیه دیگر از این مسابقات را در رشته‌های پارادوومیدانی، پاراشنا و پاراوزنه ‌برداری داریم.
مهندس نخعی افزود : منصور پورمیرزایی وزنه‌بردار با اخلاق ما، پس از فوت زنده‌یاد سیامند رحمان شانس بسیار بالایی برای حضور در آوردگاه توکیو دارد و سعید افروز و اکبر احمدی هم موفق به کسب رکوردهای ورودی در پارا دوومیدانی شده‌اند و اگر در مسابقات آتی که با حضور نمایندگان IPC برگزار می‌شود، این رکوردها تایید شوند، به طور حتم مسافر پارالمپیک 2021 ژاپن خواهند شد. ضمن اینکه اگر کمیته ملی پارالمپیک تصمیم به اعزام ورزشکارانی در رشته‌های شنا و والیبال نشسته بانوان داشته باشد، به‌طور حتم سهم استان کرمان از کاروان اعزامی بیشتر خواهد بود.

کد خبر 25007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد